EXIGE SPORT 410

EXIGE SPORT 410

 

ZAAWANSOWANE MATERIAŁY

Odzwierciedlając jego nazewnictwo sportowe, nowy Exige Sport 410 zapewnia doskonałą równowagę samochodów, które nadal koncentrują się na jeździe po drogach, a jednocześnie są niezwykle dynamiczne i sprawne. Podczas gdy wersje Pucharu Lotusa są opracowywane z myślą o kierowaniu, modele Sport są tak zestrojone, aby zapewnić idealną równowagę osiągów, zwrotności i mocy na drodze. Pracując z punktu widzenia Lotus jako lidera w lekkiej konstrukcji, każdy gram został przeanalizowny, od standardowego lekkiego przedniego splittera wykonanego z włókna węglowego i panelu dostępu z przodu do bocznych kapsuł węglowych, tylnej klapy i skrzydła z tyłu. Wyróżniający się wyglądem dzięki szerszym kratkom z otworami w nowym przednim panelu wyciszającym, ulepszona konfiguracja aerodynamiczna Exige Sport 410 zapewnia całkowitą siłę docisku do 150 kg (60 kg z przodu i 90 kg z tyłu); opracowane w drodze obszernego modelowania CFD i testowania w tunelu aerodynamicznym w celu zachowania równowagi w prowadzeniu samochodu i stabilności przy dużej prędkości. Przedni splitter pomaga rozdzielić i przyspieszyć przepływ powietrza pod samochodem, a włączenie elementów kurtyny powietrznej do przedniego panelu dociskowego skutecznie przenosi powietrze do przednich wnęk koła, aby zmniejszyć turbulencje i opór utworzony przez przednie koła. Ponadto powiększone przednie otwory w przedniej obudowie  z szerszymi otworami na chłodnicę wspomagają chłodzenie. Z tyłu poszerzony aluminiowy dyfuzor w połączeniu z nowym wysoko zawieszonym skrzydłem przyczyniają się do zwiększenia siły docisku Exige Sport 410.
 

OSIĄGI

Opracowany bezpośrednio z doświadczeń z toru Exige Cup 430, Exige Sport 410 został zaprojektowany jako najlepszy samochód drogowy, niezrównany w swojej klasie. Ten najnowszy dodatek do gamy Exige obejmuje zaawansowane podwozie, zawieszenie i układ przeniesienia napędu od mocniejszego stabilizatora, torowego Exige Cup 430, z rekalibrowanym silnikiem o mocy 410 KM przy 7000 obr / min i 420 Nm  od 3000 obrotów na minutę do 7000 obrotów na minutę. Wysokowydajny, 3,5-litrowy, z doładowaniem i intercoolerem silnik V6 w połączeniu z suchą masą wynoszącą zaledwie 1 054 kg zapewnia wiodący w klasie stosunek mocy do masy wynoszący 389 KM / tonę i sprawia, że ​​Exige Sport 410 to najlżejszy V6 Exige w historii. Zdolne do pracy w zakresie 0-100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy, rejestruje gwałtowne przyspieszenie w biegu przed osiągnięciem maksymalnej prędkości 180 mph / 290 km / h (konfiguracja Coupe) - równej zasięgowi Exige Cup 430. Exige Sport 410 został opracowany w celu wygenerowania 150 kg siły docisku, dzieląc się wzorami projektowymi z Exige Cup 430, przyjmując wizualnie atrakcyjny, zmieniony, lekki przedni panel obejmujący szersze kratki i kurtyny z włókna węglowego i przedni splitter. Podobnie jak w przypadku wszystkich samochodów marki Lotus, Exige Sport 410 ma znakomite właściwości jezdne i lekką zwinność skonstruowane w samym środku jego DNA. Zapewniając niezwykły poziom wyczucia i precyzji, został opracowany z myślą o maksymalnych korzyściach i informacjach zwrotnych od kierowców na drodze. Wraz z aktualizacją całej gamy produktów Exige, nowy wzór przedniego panelu przejdzie także do Exige Sport 350, dając wizualne odświeżenie podstawowego modelu z linii Exige. Zarówno Exige Sport 410, jak i Exige Sport 350 są dostępne w konfiguracjach Coupe i Roadster, a Roadster ma lekki, czarny zdejmowany miękki dach, który można z łatwością schować w samochodzie do jazdy z bez dachu. Konfiguracja Roadster nie jest dostępna dla Exige Cup 430.
 

obsługa

Exige Sport 410 wykorzystuje 3,5-litrowy silnik wysokoprężny Exige Cup 430 z turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza doładowującego, skalibrowany do generowania 410 KM (416 KM) przy 7000 obr./min i 420 Nm momentu obrotowego od 3000 obr / min do 7000 obr./min. Najnowszym dodatkiem do tej gamy jest również konfiguracja chłodnicy oleju i większe sprzęgło Exige Cup 430, idealnie dopasowane do sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów z odsłoniętym mechanizmem zmiany biegów. Dostosowując się do standardu branżowego, Exige Sport 410 dostał podwozie, zawieszenie i amortyzatory z Exige Cup 430, amortyzatory Nitron z możliwością regulacji w jedną stronę, co pozwala zachować tendencję do jazdy na drogach i dostosować się do zmienionego układu aerodynamicznego samochodu. Można je dostosować do konkretnych wymagań kierowcy (odbicia i kompresja przy niskiej i wysokiej prędkości) oraz regulowanych przednich i tylnych stabilizatorów Eibach, które są standardowym wyposażeniem, które uzupełnia wiodącą w swojej klasie konfigurację podwozia. Exige Sport 410 jest wyposażony w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (285/30 ZR18 z tyłu i 215/45 ZR17 z przodu), o 20 mm szerszy z tyłu, co zapewnia lepszą trakcję i pracę w harmonii z ultra lekkimi kutymi felgami ze stopów lekkich, które są dostępne w kolorze czarnym lub srebrnym. Hamowanie odbywa się za sprawą AP Racing, z kutymi, czterotłoczkowymi zaciskami i dwuczęściowymi tarczami hamulcowymi. Dzięki wyższej pojemności cieplnej i ulepszonemu zgryzowi, tarcze te mają lepszy stosunek usuwania zanieczyszczeń i zapewniają spójne odczucie pedału z większą siłą hamowania

Desing

Opcje wydajności Exige Sport 410 obejmują pełny układ wydechowy z tytanu, usuwając 10 kg z poza tylną osią i wieloma elementami wykonanymi z włókna węglowego o wysokim połysku i widocznych splotach, w tym na tylnym panelu dostepu, osłonach progów i dachu. Dostępnych jest również wiele opcji dotyczących sportów motorycznych, w tym elektryczne wyłączniki i sterowanie gaśnicami, usuwanie poduszek powietrznych, kierownica bez poduszek powietrznych, czteropunktowe szelki i dopasowana do FIA klatka na kółkach. Centrum uwagi w kabinie stanowi uznana koncepcja "otwartej bramki", opracowana przez Lotus, zapewniająca szybkie i precyzyjne zmiany. Drobne detale są kontynuowane z kierownicą Alcantara® i sportowymi fotelami Lotus z włókna węglowego obszytymi kombinacją Alcantary® i skóry lub opcjonalnie pełnej skóry, obie z kontrastowymi szwami. Opcjonalny zestaw kolorów wnętrza (w czterech różnych wersjach kolorystycznych) zapewnia kontrastujące otoczenie konsoli rozdzielczej, układu sterowania ogrzewaniem, pierścieniowych oczek gniazda i obramowań przełączników do sterowania elektrycznych okien. Standardowo konsola środkowa i deska rozdzielcza są wykonane  Alcantara® , kombinacji Alcantary® i skóry. Można również określić klimatyzację i zintegrowany system audio, w tym iPod® i funkcje Bluetooth®. Nowy Exige Sport 410 można spersonalizować poprzez program Lotus Exclusive. Łącząc tradycyjne połączenia z współczesnym desingem Lotusa za pomocą szerokiej gamy usług.

   


NAJLEPSZE OSIĄGI

290 KMH


0 - 100 MPH

3.4 SECS


MOC
410 KM


WAGA
1074 KG

CECHY

Silnik
  • Bezpośredni wtrysk paliwa i turbo sprężarka
  • 3,5-litrowy silnik V6 rozwija 410 KM
  • Zapewnia moment obrotowy 420 Nm
  • Zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki
  • Opracowana przez Lotus kontrola dynamicznego zarządzania wydajnością
  • Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego BOSCH (EDL)
  • Sucha miska olejowa
  • Niesamowite przyspieszenie
RAMA
  • Anodowane, lekkie aluminium, wytłaczane, pokryte żywicą epoksydową i nitowane podwozie o wysokiej sztywności
  • Obudowa aluminiowa z wytłaczanego aluminium
  • Wielka sztywność skrętna
  • Zapewnia solidną bazę manipulacyjną
  • Kute wahacze zawieszenia ze stopu
  • System monitorowania ciśnienia w kołach
  • Dostrojone, trójdrożne amortyzatory Nitron, regulowane w celu odbicia i kompresji przy niskiej prędkości, wysoka kompresja i sprężyny Nitron
Szkrzynia biegów
  • Odsłonięta dźwignia zmiany biegów
  • Precyzyjne zmiany
  • Zrównoważona masa sprzęgła
  • Manualna 6-biegowa skrzynia
  • Kute dźwignie zmiany biegów (Auto)
  • Sterowanie przepustnicą przy redukcji biegu
  • Chłodnica oleju skrzyni biegów
STYLIZACJA
  • Zaprojektowany do zerowego podnoszenia
  • Maksymalna siła docisku
  • Zaawansowany pakiet aerodynamiczny
  • Przedni i tylny panel dostępu wykonany z włókna węglowego
  • Zaprojektowane przez Lotusa, ultralekkie, w pełni obrobione, kute felgi aluminiowe (17 "z przodu i 18" tylne 10-szprychowe felgi aluminiowe) w kolorze srebrnym lub czarnym
  • Immobilizer i zdalnie aktywowany system alarmowy
  • Tylne czujniki parkowania
Wnętrze
  • Sportowe fotele sportowe z włókna węglowego Alcantara® z kontrastowymi szwami
  • Kierownica obszyta czarną skórą
  • Przycisk uruchamiania silnika
  • Konsola środkowa z odsłoniętą dźwignią zmiany biegów
  • Pakiet kolorów wnętrza, w tym konsola sterowania ogrzewaniem, górne wykończenie dźwigni zmiany biegów, osłona podnośnika szyby

Specyfikacje

Osiągi
WYDAJNOŚĆ * Ręczny

Maksymalna moc   

410 KM przy 7000 obr / min
 

EMISJA I ZUŻYCIE PALIWA (l / 100 km *)
 

Miasto 14.9
Autostrada 8.1 
Łącznie 19,6 

Emisje CO2
 
W połączeniu 240 g / km
Maksymalny moment obrotowy 302 lbft przy 5000 obr / min (410 Nm)
0-60 mph 3.3 sekundy
0-100 km/h 3.4 sekundy
Maksymalna prędkość 180 mph (290 km/h)
Stosunek mocy do masy 389 KM / tone (384 PS / 1000 kg)
Ciśnienie aerodynamiczne przy maksymalnej prędkości 150 kg
Masa własna 1108 kg
Sucha masa 1054 kg
SILNIK, SKRZYNIA BIEGÓW I PODWOZIE
Silnik i skrzynia biegów

3,5-litrowy V6, 24-zaworowy, chłodzony wodą, całkowicie aluminiowy silnik, z doładowaniem Edelbrock i chłodnicą ładowarki

6-biegowa manualna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, sprzężona z precyzyjnym mechanizmem aluminiowym Lotus 

Lekkie, jednomasowe o małej masie bezwładności i sprzęgło standardowe o średnicy 240 mm

Sucha miska olejowa 

PODWOZIE I NADWOZIE

Anodowana, lekka aluminiowa, wytłaczana, spajana żywicą epoksydową i nitowana konstrukcja o wysokiej sztywności 

Serwo wspomagane, lekkie dwuczęściowe, wentylowane tarcze hamulcowe (przód 332 mm x 32 mm, tylne 332 mm x 26 mm) i cztery zaciski hamulcowe AP Racing

Lekkie, stalowe zawieszenie z podwójnym wahaczem (przód)

Lekkie kute aluminium, zawieszenie z podwójnym wahaczem (z tyłu)

Regulowane rurowe stabilizatory przednie i tylne Eibach® 

Dostrojone, trójdrożne amortyzatory Nitron, regulowane w celu odbicia (ustawienia regulacji 24 kliknięć) i kompresja przy niskiej prędkości (ustawienia regulacji 24 kliknięć) i wysoka kompresja (16 ustawień regulacji kliknięcia) i sprężyny Nitron 

Wybierane przez kierowcę tryby ESP - Drive / Sport / Race / Off 

System monitorowania ciśnienia w oponach 

Lekki akumulator litowo-jonowy 
SPECYFIKACJA ZEWNĘTRZNA
SPECYFIKACJA ZEWNĘTRZNA

Lekki przedni zderzak, w tym kurtyna powietrzna redukująca opór i splitter wykonany z włókna węglowego 

Panel przedni wykonany z włókna węglowego 

Lekka tylna klapa wykonana z włókna węglowego o pełnej szerokości

Prosto profilowane tylne 

Tylny dyfuzor z włókna węglowego 

Lekki aluminiowy dyfuzor tylny 

Hardtop

Zaciski hamulcowe - czerwone malowane czarnym logo AP Racing 

Zaprojektowane przez Lotusa, ultralekkie, w pełni obrobione, kute felgi aluminiowe (17 "z przodu i 18" tylne 10-szprychowe koła ze stopów lekkich) w kolorze srebrnym lub czarnym 

Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód 215/45 ZR17, tył 285/30 ZR18) 

Światła do jazdy dziennej LED 

Tylne czujniki parkowania 
Immobilizer i zdalnie aktywowany system alarmowy 
SPECYFIKACJA WNĘTRZA
SPECYFIKACJA WNĘTRZA

Konfiguracja dwóch foteli 

Sportowe fotele z włókna węglowego, obszyte czarną Alcantarą® z kontrastowym podwójnym przeszyciem 

Konsola środkowa i panele drzwiowe wykończone czarną Alcantarą®, z przeszyciem kontrastowym 

Szeroki wachlarz kolorów wnętrza, w tym konsola HVAC, górna listwa zmiany biegów,  osłona podnośnika szyby 

Opracowaną przez Lotus kierownicę obszytą czarną Alcantara® 

Listwy progowe z włókna węglowego 
OPCJE
WNĘTRZE i TRIM

Opcja pełnych dywanów

Maty podłogowe                                                                                                    Opcja

ZEWNĘTRZNE I BODY

Zaprojektowane przez Lotusa, ultralekkie, całkowicie obrobione, kute felgi aluminiowe w kolorze czarnym (połączone z kolumnami bocznymi)
                                                                                                              Opcja bezpłatna

Zaprojektowane przez Lotusa, ultralekkie, w pełni obrobione, kute felgi aluminiowe w kolorze srebrnym (połączone z kolumnami bocznymi)                                                                                                                                        Opcja bezpłatna

Zaprojektowane przez Lotus, ultralekkie, w pełni obrobione, kute felgi aluminiowe w kolorze czerwonym (połączone z kolumnami bocznymi)
                                                                                                              Opcja bezpłatna

KOMFORT I KOMUNIKACJA

Klimatyzacji                                                                                                            Opcja

Stereo plus dwa głośniki montowane z przodu                                                   Opcja

Izolacjia akustyczna                                                                                               Opcja

Tempomat                                                                                                              Opcja

LEKKOŚĆ I WYDAJNOŚĆ

Carbontop Hardtop (Coupe)                                                                                  Opcja

Carbontop Hardtop (Roadster)                                                                              Opcja

Osłony progowe z włókna węglowego                                                                 Opcja

Wykończenie tylnego dyfuzora z włókna węglowego                                          Opcja

Wydech wykonany z tytanu                                                                                   Opcja

Rama typu A, do montażu uprzęży 4-punktowej (dostępna po rejestracji w serwisie Lotus Aftersales)                               
                                                                                                                                Opcja

Kierownica Alcantara® bez poduszki powietrznej                                                Opcja

Gaśnica i odłącznik akumulatora (z wyłącznikiem zewnętrznym)                      Opcja

KOLOR NADWOZIA

Opcja Podpisu farby

Opcja farby metalicznej

LOTUS EXCLUSIVE

Ekskluzywny lakier: Alternatywne kolory metaliczne                                          Opcja

Ekskluzywny lakier: alternatywne kolory perłowe                                               Opcja

Ekskluzywny lakier: niestandardowy wybór koloru                                              Opcja

Ekskluzywna skóra: Alternatywny kolor                                                               Opcja

Ekskluzywny ścieg: Alternatywny kolor                                                                Opcja

Powyższe opcje stanowią tylko próbkę tego, co jest dostępne za pośrednictwem
Lotus Exclusive. Więcej informacji na temat programu Lotus Exclusive, w tym obszerną listę dostępnych opcji dostosowywania, można znaleźć pod adresem:
http://lotuspolska.com.pl/lotus-exclusive

Galeria

Sprawdź trasę