EXIGE SPORT 350

EXIGE SPORT 350

OSIĄGI

Ekstremalne osiągi, zwinność i doskonałe prowadzenie. Są to cechy, których ludzie oczekują od Lotus, a Exige Sport 350 nie jest w tym przypadku wyjątkiem. Teraz dostępny również jako roadster - najlżejsze możliwe wcielenie Exige obecnej generacji.

 


NAJLEPSZE OSIĄGI

274 KM/H 


0 - 100 KM/H 

3.9 SEC


MOC
345 HP


WAGA
235 G/KG


 

CECHY

Silnik
  • Silnik z turbo z bezpośrednim wtryskiem
  • 3,5-litrowy silnik V6 rozwija moc 350
  • Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 4200 obr/min
  • Średniej wielkości silnik zachowuje równowagę i idealne rozłożenie masy
  • Idealnie dopracowana aerodynamika  
  • Opracowany przez Lotus system zarządzania dynamiką auta
  • Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego BOSCH (EDL)
  • Elektryzujące przyspieszenie
RAMA
  • Najnowocześniejsza konstrukcja
  • Obudowa z wytłaczanego aluminium
  • Lekka konstrukcja
  • Duża sztywność skrętna
  • Kute wahacze ze stopu
  • Widoczne poprzeczki podwozia
     
KOŁA
  • Przednie koła o średnicy 17 cali
  • Tylne koła o średnicy 18 cali
  • 5-ramienne felgi 
  • Elementy dekoracyjne wykonczone w czarnym połysku w standardzie
  • Elementy dekoracyjne wykończone w kolorze srebnym opcja bezpłatna
  • 10-ramienne kute felgi wykończone w kolorze czarnym satynowym (na zdjęciu) jako opcja
SKRZYNIA BIEGÓW
  • Skrzynia biegów o 6 krótkich przełożeniach
  • Odsłonięta dźwignia zmiany biegów
  • Precyzyjny układ zmiany biegów
  • Opcjonalny 6-biegowy automat
  • Kute dźwignie zmiany biegów (Auto)
  • Sterowanie przepustnicą przy redukcji biegu

Specyfikacje

Wydajność
 
  Exige Sport 350  
WYDAJNOŚĆ * Ręczny automatyczny
Maksymalna moc 345 KM przy 7000 obr / min (350 KM) (258 kW)
Maksymalny moment obrotowy  295 lbft przy 4500 obr / min (400 Nm)
0-60 mph 3.7 sekund 3.7 sekund
0-100 km/h 3.9 sekund 3.8 sekund
Maksymalna prędkość 170 mil na godzinę (274 km / h) 162 mil na godzinę [261 km / h]
Roadster maksymalna prędkość (ograniczona) 145 mph (233 km / h) 145 mph (233 km / h)
Stosunek mocy do masy 307 KM / t (311 PS / 1000 kg) 305 KM / t (310 PS / 1000 kg)
ZUŻYCIE PALIWA (mpg * [l / 100 km])
Urban 19.5 (14.5) 21.1 [13.4]
Extra Urban 37.2 (7.6) 39.8 [7.1]
Łącznie 28.0 (10.1) 30.1 [9.4]
Emisja CO2 235 g/km 219 g/km
SILNIK
 
SILNIK

3,5 litrowy DOHC V6 VVT-i, 24-zaworowy, z Harrop Supercharger 
Napęd na środku, poprzeczny, napęd na tylne koła 
Wielopunktowy sekwencyjny wtrysk paliwa i system bezpośredniego zapłonu 
System elektronicznej elektronicznej kontroli przepustnicy 

SKRZYNIA BIEGÓW

6-biegowa manualna skrzynia biegów ze sportowymi przełożeniami
Przekładnie stożkowe o stałym zazębieniu i mechanizm różnicowy otwarty 
Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego BOSCH [EDL] 

WYMIARY

Długość 4084 mm
Szerokość bez lusterek 1802 mm
Wysokość 1129 mm
Rozstaw osi 2370 mm
Masa własna pojazdu bez ładunku [Manual] 1125 kg
Nieobciążona masa pojazdu [automatyczna] 1130 kg
Masa własna pojazdu [Manual, roadster] 1115 kg
Masa pojazdu bez obciążenia [automat, roadster] 1120 kg
Pojemność zbiornika paliwa 40 litrów
NADWOZIE I ZAWIESZENIE
 
PODWOZIE 

Dwudrzwiowe, dwumiejscowe nadwozie coupe lub roadster 

Lekka, wytłaczana aluminiowa struktura podwozia 

Kompozytowe panele nadwozia 

Aerodynamicznie zoptymalizowany przedni rozdzielacz, tylny dyfuzor i skrzydło 

Przednie światła do jazdy dziennej LED ze zintegrowanymi kierunkowskazami 

Tylne lampy LED ze zintegrowanymi kierunkowskazami 

Matowy czarny przedni rozdzielacz, tylne skrzydło, przedni panel dostępu, lusterka boczne, tylna pawęż, twardy górny i tylny dyfuzor 

ZAWIESZENIE

Całkowicie niezależne zawieszenie z podwójnym wahaczem z przednim i tylnym stabilizatorem 

Wysokosprawne tłumiki gazowe Bilstein z przodu i z tyłu 

Współosiowe sprężyny śrubowe Eibach, przód i tył 
UKŁAD KIEROWNICZY, HAMULCE I KOŁA
 
UKŁAD STEROWNICZY

Solidnie zamontowany, mechaniczny stojak zębatkowy 

HAMULCE

Czerwone czterotłoczkowe zaciski AP RACING

System ABS opracowany przez firmę Lotus / BOSCH 

Hydrauliczny układ wspomagania hamulców [HBA] 

Sterowanie hamulcem zakrętów [CBC] 

Wybierane przez kierowcę tryby ESP - Drive / Sport / Race 

KOŁA i OPONY

Czarne, błyszczące obręcze kół ze stopów lekkich [przód 17 "i tył 18"]

Przednie opony Pirelli P-Zero Corsa 205/45 R17 

Tylne opony Pirelli P-Zero Corsa 265/35 R18 
 
SPECYFIKACJA WNĘTRZA
 
SPECYFIKACJA WNĘTRZA

Konsola środkowa z odsłoniętą dźwignią zmiany biegów 

Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera 

Sportowa kierownica z grubą oprawioną skórą 

Czarna skórzana osłona dźwigni zmiany biegów 

Fotele sportowe z czarnej tkaniny techniczne z częściowym skórzanym wnętrzem


Zdalny alarm aktywowany 

Centralny zamek drzwi
 
OPCJE DODATKOWE
 
OPCJE: WNĘTRZE 

Opcja Alcantara® Trim Pack

Opcja skórzanego wykończenia

Pokrętło sterowane Alcantara®

Opcja pełnych dywanów

Maty podłogowe 

Obudowy wentylacyjne Alcantara® 

Zestaw kolorów wewnętrznych (czerwony, żółty, srebrny, pomarańczowy lub czarny) 

OPCJE: ZEWNĘTRZNE I NADWOZIE

Opcja Hard Top

Standardowe koła ze stopu metali lekkich - srebrny 

OPCJE: KOMFORT I KOMUNIKACJA

Opcja klimatyzacji

Radioodtwarzacz stereo z obsługą Bluetooth i dwa głośniki montowane z przodu

Opcja izolacji akustycznej

Opcja tempomatu

OPCJE: LEKKOŚĆ I WYDAJNOŚĆ

Lekkie czarne lub srebrne koła kute 

Dwuczęściowe wysokowydajne tarcze hamulcowe 
Lekka bateria litowo-jonowa

Opcja wydechu wykonanego z tytanu

Pakiet Carbon Aero Pack (tylko coupe) - (Rozdzielacz przedni, tylny dyfuzor)

Opcja z twardym dachem z włókna węglowego (coupe)

Opcja z twardym dachem z włókna węglowego (roadster)

Przesłona tylnej klapy z włókna węglowego 

Panel przedni z włókna węglowego 

Osłony progowe z włókna węglowego 

Fotele sportowe z włókna węglowego 

OPCJE: FARBA

Opcja autorskiej farby
Opcja farby metalicznej

OPCJE: Lotus Exclusive

Ekskluzywny lakier: Alternatywne kolory metaliczne 

Ekskluzywny lakier: alternatywne kolory perłowe

Ekskluzywny lakier: niestandardowy wybór koloru 

Ekskluzywna skóra: Alternatywny kolor 

Ekskluzywny ścieg: opcja alternatywnego koloru
 

Galeria

Sprawdź trasę