EXIGE CUP 430

EXIGE CUP 430

osiągi

 W porównaniu do Exige Sport 350 ma on o 24% więcej mocy i generuje taką samą siłę docisku przy 100 km/h, jak Exige Sport 350 przy maksymalnej prędkości 280km/h na godzinę. Doświadczenie Lotusa w lekkiej konstrukcji odegrało swoją rolę w zmniejszeniu całkowitej masy suchej o 12 kg do 1059 kg. To, w połączeniu z dramatycznym skokiem mocy, podnosi moc Exige do wagi od 355 KM / t (Puchar 380) do 407 KM / tonę. Z 430 KM przy 7000 obr / min i 440 Nm (325 lbft) momentu obrotowego od 4000 obr./min, 0-100 km/h 3,3 sekundy z maksymalną prędkością 290 km/h. Pomagając wykorzystać całą tę moc, Cup 430 korzysta z szerokiej gamy nowych elementów aerodynamicznych. Nowy ultralekki przedni panel z unikalnymi kanałami z włókna węglowego ma szersze otwory chłodnicy i nową siatkową kratkę, aby zapewnić bardziej waleczny aspekt i umożliwić nowy przedni splitter aby zmniejszyć opór. Lekki tylny panel obsługuje większe, proste skrzydło do sportów motorowych, aby zwiększyć docisk bez wpływu na ogólny współczynnik oporu samochodu. Nowy wzór przednich i tylnych paneli jest o 6,8 kg lżejszy niż w innych Exige.

WAGA

Jak można się spodziewać, intensywne wykorzystanie ultralekkiego włókna węglowego tylko zwiększa ogólną wydajność, a także wzmacnia fizyczną obecność Exige Cup 430. Ręcznie wykonane komponenty kompozytowe obejmują przedni splitter, przedni panel dostępu, dach, obudowę dyfuzora, duże boczne kapsuły wlotu powietrza, jednoczęściową tylną klapę i tylne skrzydło wyścigowe. Oprócz zmienionej geometrii ramienia układu kierowniczego, aby zwiększyć zwrotność, właściwości jezdne samochodu można zmienić, wprowadzając nowe amortyzatory trójdrożne z regulacją Nitron i Eibach regulowane przednie i tylne stabilizatory, oba w standardzie. Ogromne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód 215/45 ZR17 i tył 285/30 ZR18) są wyposażone w ultralekkie kute felgi ze stopów lekkich, dostępne standardowo w kolorze czerwonym, czarnym lub srebrnym. Im szybszy samochód, tym lepsze muszą być hamulce, a Exige Cup 430 wykorzystuje jedne z największych zacisków i tarcz hamulcowych. Z kutymi, czterotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi AP Racing i nowymi dwuczęściowymi tarczami hamulcowymi typu "J-hak" (o wyższej pojemności cieplnej) z przodu i z tyłu, system został zaprojektowany w celu poprawienia luzu i usuwania zanieczyszczeń, a także zredukowania zniekształceń i drgań oraz zapewniają spójne wyczucie pedału i zatrzymanie okrążenia po okrążeniu. Cup 430 jest również wyposażony w niezwykle mocną, lekką belkę stalową T45, nową ramę do mocowania pasów bezpieczeństwa (oszczędność 1,2 kg), akumulator litowo-jonowy i przednie ucho holownicze w standardzie, a także wiele opcji, w tym: klatki bezpieczeństwa zgodnej z FIA, wyłączników elektrycznych i systemu gaśniczego, możliwość usunięcia poduszek bezpieczeństwa u kierowcy jak i u pasażera.

AREODYNAMIKA

W sercu samochodu znajduje się najbardziej niesamowity silnik Lotus, 3,5-litrowy doładowany i chłodzony cieczą silnik V6 o mocy 430 KM i 440 Nm. Nie Apologetycznie agresywny, Exige Cup 430 generuje 220 kg siły docisku. Jest rozwijany poprzez staranne zarządzanie przepływem powietrza pod i nad samochodem.  Cup 430 zapewnia najniższy możliwy czas okrążenia, niezależnie od toru. Nowe nadwozie łączy w sobie formę i funkcję, a nowe hybrydowe panele kompozytowe z węgla nie tylko oszczędzają na wadze, ale również zapewniają nowy, wyróżniający stylizację i aerodynamikę samochodu. Równoważenie dociążenia całego samochodu było priorytetem, ponieważ w porównaniu do Exige Cup 380, większy procent siły dociskowej był przypisany do przodu, aby zapewnić dokładny szybki obrót (36% zwiększono do 45%). Nowy przedni splitter z tylną krawędzią pomaga oddzielić i przyspieszyć przepływ powietrza pod samochodem, a włączenie nowych elementów kurtyny powietrznej do przedniego panelu zaciskowego skutecznie przenosi powietrze do wnęk przedniego koła, aby zmniejszyć turbulencje i opór generowany przez przednie koła. Przednie żaluzje zmniejszają ciśnienie w przednich nadkolach, zwiększając docisk. Odcięte sekcje za tylnymi kołami zmniejszają również nacisk na nadkole, a nowy lekki aluminiowy dyfuzor jest o 1 kg lżejszy. Ukoronowaniem tego wszystkiego jest proste tylne skrzydło z włókna węglowego, które podnosi się, aby zwiększyć siłę docisku, wyraźnie sygnalizując agresywne zamiary samochodu i dążenie do doskonałości aerodynamicznej.

DESING

Dostępny w standardzie z sześciostopniową manualną skrzynią biegów o zwartym przełożeniu, w ofercie Exige znajduje się uznana odkryta konstrukcja skrzyni biegów . Precyzyjnie dopasowany do szybkich i płynnych zmian, ostatnio stała się ulubieńcem klientów Lotus. Aby przenieść zwiększoną moc i moment obrotowy z silnika na skrzynię biegów, zastosowano nowe sprzęgło o średnicy 240 mm (wzrost o 12 mm w stosunku do Exige Cup 380), co zwiększa powierzchnię sprzęgła o 11%.  Dzięki nowej konfiguracji indukcyjnej i doładowania oraz wysoko przepływowemu układowi wydechowemu z tytanu w standardzie Cup 430 brzmi jak żaden inny Exige. Ponadto wydech tytanowy usuwa 10 kg z tylnej osi. Lotus Exige Cup 430 zawiera zmienną funkcję kontroli trakcji, połączoną bezpośrednio z ECU. Sześciopozycyjny przełącznik obrotowy znajduje się na kolumnie kierownicy i jest aktywny tylko przy wyłączonym układzie ESP, z pięcioma wstępnie ustawionymi poziomami trakcji (1%, 3%, 6%, 9%, 12% poślizgu) oraz " off ", wyświetlane przez zestaw wskaźników. Ta złożona koncepcja przechodzi do kabiny, z ręcznie robionymi sekcjami, w tym z nowym, lekkim obramowaniem z włókien węglowych, oraz wykonanymi z włókna węglowego fotelami wyścigowymi Lotus, z nowymi lekkimi prowadnicami na siedzeniach i drzwiami z włókna węglowego. Wkładki z kolorowymi wstawkami do zrewidowanych lekkich sportowych foteli, konsoli transmisyjnej, przełączników HVAC surround i przełączników okiennych są również standardem, wraz z konsolą środkową, deską rozdzielczą wykończonymi w Alcantara® ze skórą lub szkocką kratą jako opcją bez ponoszenia kosztów i kierownica wykonaną z Alcantara®. W sumie lekkie wnętrze Exige Cup 430 jest o 2,5 kg lżejsze niż w Cup 380. Wszystkie lekkie elementy standardowe pomagają zmniejszyć całkowitą masę o 29 kg, co więcej niż kompensuje wzrost masy z układu chłodzenia (+ 15 kg), nowe sprzęgło o wyższej wartości znamionowej (+0,8 kg) i szersze tarcze hamulcowe (+1,2 kg) powodujące masę własną wynoszącą 1 093 kg i 1 059 kg na sucho. Wybierając opcję usunięcia poduszki powietrznej, klient może wybrać najlżej

 


NAJLEPSZE OSIĄGI

290 KM/H


0 - 100 KM/H

3.3 SEC


MOC
430 KM


WAGA
1059 KG

CECHY

Silnik
  • 3,5-litrowy V6, 24-zaworowy, chłodzony wodą, całkowicie aluminiowy silnik, z doładowaniem Edelbrock
  • Zapewnia 325 lbft od 2600 obr./min do 6800 obr / min (440 Nm)
  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, sprzężona z precyzyjnym mechanizmem aluminiowym Lotus
  • Tytanowy układ wydechowy
Rama
  • Anodowane, lekkie aluminium, wytłaczane, pokryte żywicą epoksydową i nitowane podwozie o wysokiej sztywności
  • Serwo wspomagane, wyścigowe, lekkie dwuczęściowe wentylowane tarcze hamulcowe i zaciski hamulcowe AP Racing (przód 332 mm x 32 mm, tył 332 mm x 26 mm)
  • Lekkie, stalowe zawieszenie z podwójnym wahaczem (przód)
  • Lekkie kute aluminium, zawieszenie z podwójnym wahaczem (z tyłu)
  • Regulowane przednie i tylne stabilizatory rurowe Eibach
  • Trójdrożne amortyzatory Nitron z możliwością regulacji w celu odbicia, kompresja przy niskich prędkościach i sprężyny Nitron
  • Wybierane przez kierowcę tryby ESP - Drive / Sport / Race / Off
    6-biegowa regulacja trakcji, z pięcioma wstępnie ustawionymi poziomami trakcji (1%, 3%, 6%, 9%, 12% poślizgu) i "wyłączonym" wyświetlanym przez zestaw wskaźników
  • System monitorowania ciśnienia w oponach
  • Lekka bateria litowo-jonowa
Szkrzynia biegów
  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, sprzężona z precyzyjnym mechanizmem aluminiowym Lotus
  • Tytanowy układ wydechowy
Stylizacja
  • Lekki przedni panel (zderzak)
  • Lekki tylny panel (zderzak)
  • Panel dostępu z włókna węglowego
  • Panel dachowy z włókna węglowego
  • Tylny dyfuzor z włókna węglowego
  • Lekka tylna klapa z włókna węglowego 
  • Zaciski hamulcowe - czerwone malowane czarnym logo AP Racing
  • Zaprojektowane przez Lotusa, ultralekkie, w pełni obrobione, kute felgi aluminiowe (17 "z przodu i 18" tylne) w kolorze srebrnym, czarnym lub czerwonym.
  • Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód 215/45 R17, tył 285/30 R18)
  • Błotniki
  • Wsporniki tylnego skrzydła i pokrywy lusterek połączone z wyborem koloru koła
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Tylne czujniki parkowania
  • Zdalnie aktywowany system alarmowy
Wnętrze
  • Konfiguracja 2-osobowa
  • Sportowe fotele z włókna węglowego, obszyte czarną Alcantarą® i perforowaną skórą z kontrastowymi podwójnymi przeszyciami
  • Konsola środkowa i panele drzwiowe wykończone kombinacją czarnej Alcantary® i perforowanej skóry, z kontrastowym podwójnym przeszyciem
  • Górna część z włókna węglowego
  • Pakiet kolorów wnętrza, w tym konsola HVAC, górna listwa zębata mechanizmu zmiany biegów,  
  • Lotus opracował kierownicę obszytą czarną Alcantarą®
  • Listwy progowe z włókna węglowego

Specyfikacje

Osiągi
WYDAJNOŚĆ * Instrukcja
Maksymalna moc 430 KM przy 7000 obr / min (436 KM)
Maksymalny moment obrotowy 325 lbft przy 2600 obr./min. Do 6800 obr / min (440 Nm)
0-60 mph 3.2 sekundy
0-100 km/h 3.3 sekundy
Maksymalna prędkość 180 mph (290 km/h)
Ciśnienie aerodynamiczne przy maksymalnej prędkości 220 kg (przód: 100 kg, tył: 120 kg)
Masa własna 1,093 kg
Masa sucha 1,059 kg
Najniższa możliwa sucha masa 1,056 kg
Łącznie 245.0g/km        10.8l/100km
UDC     344.1g/km        15.2l/100km
EUDC  187.5g/km        8.3L/100km
SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW I PODWOZIE
3,5-litrowy V6, 24-zaworowy, chłodzony wodą, całkowicie aluminiowy silnik, z doładowaniem
Edelbrock i chłodnicą ładowarki 

6-biegowa manualna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, sprzężona z precyzyjnym mechanizmem aluminiowym Lotus  

Tytanowy układ wydechowy 
SPECYFIKACJA ZEWNĘTRZNA
Lekki przedni panel (zderzak), kurtyna powietrzna redukująca opór i spiltter

Lekki tylny panel (zderzak), w tym odpowietrznik do nadkola 

Panel przedni z włókna węglowego 

Panel dachowy z włókna węglowego 

Tylny dyfuzor z włókna węglowego 

Lekka tylna klapa z włókna węglowego 

Zaciski hamulcowe - czerwone malowane czarnym logo AP Racing 

Zaprojektowane przez Lotusa, ultralekkie, w pełni obrobione, kute felgi aluminiowe (17 "z przodu i 18" tylne) w kolorze srebrnym, czarnym lub czerwonym 

Opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód 215/45 R17, tył 285/30 R18) 

Wsporniki tylnego skrzydła i pokrywy lusterek 

Światła do jazdy dziennej LED 

Tylne czujniki parkowania 

Zdalnie aktywowany system alarmowy 
SPECYFIKACJA WNĘTRZA
Konfiguracja dwóch siedzeń

Sportowe fotele z włókna węglowego, obszyte czarną Alcantarą® i skórą perforowaną z kontrastowymi podwójnymi przeszyciami 

Konsola środkowa i panele drzwiowe wykończone kombinacją czarnej Alcantary® i perforowanej skóry z kontrastowym podwójnym przeszyciem 

Lotus opracował kierownicę obszytą czarną Alcantara® 

Listwy progowe z włókna węglowego 
 
OPCJE
OPCJONALNE DODATKI

WNĘTRZE 

Opcja pełnych dywanów
Maty podłogowe 

KOMFORT I KOMUNIKACJA

Opcja klimatyzacji
Stereo plus dwa głośniki przednie
Opcja izolacji dźwiękowej
Opcja tempomatu
Standardowa bateria 

LEKKOŚĆ I OSIĄGI

Usunięcie poduszek powietrznych (w przypadku kierownicy Alcantara na poduszkę powietrzną) 
Opcja gaśnicy
Opcja izolatora baterii
Standardowa bateria 

OPCJE FARBY

Opcja podpisu farby
Opcja farby metalicznej

OPCJE LOTUS EXCLUSIVE

Ekskluzywny lakier: Alternatywne kolory metaliczne 
Ekskluzywny lakier: alternatywne kolory perłowe
Ekskluzywny lakier: opcja niestandardowego wyboru koloru
Ekskluzywna skóra: Alternatywny kolor 
Ekskluzywny ścieg: opcja alternatywnego koloru
 

Galeria

Sprawdź trasę