EVORA GT430 & GT430 SPORT

EVORA GT430 & GT430 SPORT

WAGA

Opierając się na uznanej pozycji firmy w dziedzinie lekkiej inżynierii i nowej masie wynoszącej 1 258 kg (na sucho), Lotus Evora GT430 jest najpotężniejszym i najmocniejszym samochodem drogowym tego producenta. Dzięki takiej wydajności i doświadczeniu w dziedzinie podwozia, nowa Evora GT430 zapewnia niezrównaną prędkość i niespotykane dotąd w swojej klasie prędkości. Bez elementów aerodynamicznych Evora GT430 Sport waży 10 kg mniej przy 1248 kg (na sucho), przynosząc stosunek mocy do masy do 345 KM / tonę, a prędkość maksymalna do 315 km/h sprawia, że jest to najszybsza produkcja marki Lotus kiedykolwiek.

Osiągi

Dodając do uznanych modeli Evora 400 i Evora Sport 410, nowa seria Evora GT430 zawiera teraz dwie opcje nadwozia i wybór manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Do Evora GT430 dołącza Evora GT430 Sport, nowy członek rodziny, który nosi taką samą fenomenalną siłę ognia i rzeźbiony styl nadwozia, ale bez dodatkowych aerodynamicznych elementów tworzących siłę dociskającą. Obydwa modele są napędzane tym samym 3,5-litrowym silnikiem z doładowaniem i ładunkiem o pojemności 3,5 litra, zapewniającym moc 430 KM i moment obrotowy 440 Nm (wersja automatyczna: 450 Nm). Charakteryzująca się wysoką specyfikacją, gama Evora GT430 obejmuje, standardowo, Ohlins TTX dwukierunkowe, regulowane amortyzatory, J-rowkowane i wentylowane tarcze hamulcowe - w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami AP Racing, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsena (LSD) ) i regulowany system kontroli trakcji.
 

Zaawansowane Lekkie materiały

Dzięki nowym i specjalnie zaprojektowanym panelom nadwozia, wyposażonym w odsłonięte sekcje węglowe, z przodu i z tyłu, Lotus GT430 generuje do 250 kg docisku dzięki zaawansowanej aerodynamice. Większe przednie otwory wlotowe, nowy rozdzielacz z włókna węglowego, łopatki powietrzne i żaluzje umieszczone na górze każdego łuku przedniego koła wyraźnie ilustrują supersamochód Evora GT430. Z tyłu otwory wlotowe za każdym kołem zmniejszają ciśnienie w nadkolu i zapewniają widoczność szerszych opon Michelin Pilot Sport Cup 2, a duży tylny dyfuzor zapewnia ostre wykończenie. Oba są zwieńczone dużym, profilowanym skrzydłem węglowym. Nowa Evora GT430 Sport w pełni wykorzystuje włókna węglowe, aby pomóc  w osiągnięciu niskiej masy własnej. Oznacza to, że standardowe komponenty obejmują pełne przednie i tylne zderzaki z węgla, przedni panel, panel dachowy, tylne panele ćwiartkowe oraz jednoczęściową podnoszoną tylną klapę ze zintegrowanym spojlerem.
 

Dynamika

Cała gama Evora GT430 również korzysta z zaawansowanej aerodynamiki, w dwóch rozszerzonych kanałów przednich z włókna węglowego, ze zintegrowanymi łopatkami powietrznymi, aby skutecznie przenosić powietrze do wnęk przedniego koła i zmniejszać turbulencje powodowane przez koła. Zakrzywione tylne krawędzie paneli przedniego koła również odgrywają rolę, kierując powietrze wzdłuż boku samochodu, podczas gdy wyrzeźbione kanały z każdym przepływem powietrza tylnego koła jak najszybciej od nadkoli, równoważąc siłę dociskową. W rezultacie Evora GT430 Sport generuje do 100 kg siły docisku przy 196 mph, około 56% więcej niż Evora Sport 410. Evora GT430 wytwarza do 250 kg siły docisku przy 190 mph.
 

 


NAJLEPSZE OSIĄGI

GT430-305 KMH
GT430 SPORT-315 KMH


0 - 100 KMH

3.8 SEC


MOC
430 KM


WAGA
GT430-1258 KG
GT430 SPORT-1248 KG

 

CECHY

Silnik
  • 3,5 litra V6, 24-zaworowy, chłodzony wodą, silnik z aluminium, ze sprężarką Edelbrock
  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, sprzężona z precyzyjnym mechanizmem aluminiowym Lotus
  • Tytanowy układ wydechowy
Podwozie
  • Wspomagane serwomechanizmem dwuczęściowe, wentylowane tarcze hamulcowe typu J z ultralekkimi tylnymi zaciskami AP Racing o czterech końcówkach (przód 370 mm x 32 mm, tylne 350 mm x 32 mm)
  • Anodowane, lekkie aluminium, wytłaczane, pokryte żywicą epoksydową i nitowane podwozie o wysokiej sztywności
  • Wysoka sztywność boczna, kute aluminium, zawieszenie z podwójnym wahaczem i rurowymi stabilizatorami przednimi i tylnymi Eibach®
  • Dopasowane do lotusa, aluminiowe amortyzatory Öhlins® TTX z regulacją dwukierunkową - kompresja i odbijanie regulacji
  • Eibach® ultralekkie, niskie sprężyny boczne
  • Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, sztywno montowany, zębatkowy system kierowania, z 2,86 obrotami od blokady do zamka
  • Wybierane przez kierowcę tryby ESP - Dirve / Sport / Race
  • 6-biegowa regulacja trakcji, z pięcioma wstępnie ustawionymi poziomami trakcji (1%, 3%, 6%, 9%, 12% poślizgu) i "wyłączonym" wyświetlanym przez zestaw wskaźników
Skrzynia Biegów
  • System monitorowania ciśnienia w oponach
  • Lekka bateria litowo-jonowa
  • Skrzynia Biegów
  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, sprzężona z precyzyjnym mechanizmem aluminiowym Lotus
  • Opcjonalna 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, ultra szybkie zmiany dzięki lekkim łopatkom aluminiowym na kierownicy
Nadwozie
  • Przedni zderzak z włókna węglowego
  • Tylny zderzak z włókna węglowego, w tym odpowietrznik do nadkola
  • Panel dostępu z włókna węglowego
  • Panel dachowy z włókna węglowego
  • Półfabrykaty z włókna węglowego
  • Tylny dyfuzor z włókna węglowego
  • Lekka tylna klapa z włókna węglowego ze zintegrowanym tylnym spojlerem i podświetlanym wyświetlaczem
  • Szyba podświetlana z poliwęglanu
  • Zaciski hamulcowe - czerwone malowane czarnym logo AP Racing
  • Otwory w klapach, aby zmniejszyć uniesienie aerodynamiczne (tylko Evora GT430)
  • Profilowane tylne skrzydło z włókna węglowego (tylko Evora GT430)
  • Przedni splitter z włókna węglowego (tylko Evora GT430)
  • Evora GT430: Zaprojektowane przez Lotus, ultralekkie, w pełni obrobione, kute felgi aluminiowe (felgi 19 cali przód i 20 cali tył)  w kolorze srebrnym lub matowym czarnym
  • Evora GT430 Sport: zaprojektowane przez Lotus, ultralekkie, w pełni obrobione, kute felgi aluminiowe (felgi 19 cali przód i 20 cali tył) w kolorze srebrnym lub matowym czarnym
  • Evora GT430: opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód 245/35 R19, tył 295 / 30R20)
  • Evora GT430 Sport: opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód 235/35 R19, tył 285/30 R20)
  • Wsporniki tylnego skrzydła połączone z wyborem koloru koła (Evora GT430)
  • Reflektory bi-ksenonowe
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Powerfold i podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Tylne czujniki parkowania
  • immobilizer i zdalnie aktywowany system alarmowy
Wnętrze
  • Konfiguracja siedzeń 2 + 0
  • Sportowe fotele z włókna węglowego, obszyte czarną Alcantarą® i perforowaną skórą z kontrastowymi podwójnymi przeszyciami
  • Panel przyrządów, konsola środkowa i panele drzwiowe wykończone kombinacją czarnej Alcantary® i perforowanej skóry, z kontrastowym podwójnym przeszyciem
  • Górna część z włókna węglowego
  • Lotus opracował kierownicę obszytą czarną Alcantara®
  • Klamka do drzwi w kolorze czarnej Alcantary®, zaczep dźwigni zmiany biegów i rękaw hamulca ręcznego w czarnej skórze
  • Matowa czarna konsola, dźwignie do otwierania drzwi, uchwyty do drzwi i wykończenie panelu instrumentów
  • Obszycie na kierownicę i panel HVAC w kolorze czarnym matowym z błyszczącymi czarnymi wykończeniami
  • Lekka aluminiowa gałka zmiany biegów
  • Aluminiowe otwory wentylacyjne na poziomie twarzy i obramowanie zaślepki
  • Ciemnoszara podsufitka
  • Czarne dywaniki
  • Lekki podnóżek kierowcy
  • Lekkie aluminiowe nakładki na pedały
  • Unikalna płyta montażowa Evora GT430

Specyfikacje

Wydajność
Wydajność* Evora GT430 Evora GT430 Sport
Maksymalna moc 430 KM przy 7000 obr / min (436 KM) 430 KM przy 7 000 obr / min (436 KM)
Maksymalny moment obrotowy (manualna)  325 lbft przy 4500 obr./min (440 Nm) 325 lbft przy 4500 (440 Nm)
Maksymalny moment obrotowy (automatyczna)  332 lbft przy 4500 (450 Nm)  332 lbft przy 4500 (450 Nm)
0-60 mph (manualna)  3.7 sekundy 3.7 sekundy
0-60 mph (automatyczna)  3.6 sekundy 3.6 sekundy
0-100 km/h (manualna)  3.8 sekundy 3.8 sekundy
0-100 km/h (automatyczna)  3.7 sekundy 3.7 sekundy
Maksymalna prędkość (manualna)  190 mil na godzinę (305 km / h) 196 mph (315 km / h)
Maksymalna prędkość (automatyczna)  174 mph (280 km/h) 174 mph (280 km/h)
Emisje CO2 (manualna)  234 g/km 234 g/km
Emisja CO2 (automatyczna)  TBA TBA
Masa własna (manualna) 1,299 kg 1,289 kg
Masa własna (automatyczna)  1,310 kg 1,300 kg
Masa sucha (manualna)  1,258 kg 1,248 kg
Masa sucha (automatyczna) 1,269 kg 1,259 kg
Stosunek mocy do ciężaru (suchej masy)  345 KM na tonę 345 KM na tonę
Ciśnienie aerodynamiczne przy maksymalnej prędkości 250 kg 100 kg
Silnik i skrzynia biegów
3,5 litrowy V6, 24-zaworowy, chłodzony wodą, silnik z aluminium, ze sprężarką Edelbrock

6-biegowa manualna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, sprzężona z precyzyjnym mechanizmem aluminiowym Lotus

Opcjonalna 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, ultra szybkie zmiany za pomocą lekkich aluminiowych łopatek na kierownicy
 
Podwozie i nadwozie
Wspomaganie servo,  dwuczęściowe wentylowane tarcze hamulcowe oraz zaciski AP Racing  (przód 370 mm x 32 mm, tylny 350 mm x 32 mm)

Anodowane, lekkie aluminium, wytłaczane, pokryte żywicą epoksydową i nitowane podwozie o wysokiej sztywności

Wysoka sztywność boczna, kute aluminium, zawieszenie z podwójnym wahaczem i rurowymi stabilizatorami przednimi i tylnymi Eibach®

Dopasowane do jazdy, regulowane w dwóch kierunkach amortyzatory Öhlins® TTX - Eibach® ultralekkie, niskie sprężyny boczne, przód i tył
hydrauliczne wspomaganie lotus, sztywno montowany, zębatkowy układ kierowniczy, z 2,86 obrotami od blokady do zamka

Wybierane przez kierowcę tryby ESP - Drive / Sport / Race
6-biegowa regulacja trakcji, z pięcioma wstępnie ustawionymi poziomami trakcji (1%, 3%, 6%, 9%, 12% poślizgu) i "wyłączonym" wyświetlanym przez zestaw wskaźników

Tempomat

System monitorowania ciśnienia w oponach

Lekka bateria litowo-jonowa
 
Opcje
Wnętrze i wykończenia

Zaprojektowany na zamówienie GT430, sportowe fotele Sparco® z fotelami z włókna węglowego, obszyte czarną Alcantarą® i perforowaną skórą, z czerwonymi lub czarnymi paskami Alcantara® i kontrastowymi podwójnymi przeszyciami

Pakiet Alcantara®: pełne czarne wnętrze Alcantara®, w tym dolny panel przyrządów, konsola środkowa i panel drzwi

Zestaw skórzany: wnętrze z pełnej czarnej skóry, w tym siedziska, górna część deski rozdzielczej i górna część drzwi (zastępując elementy Alcantara®)

Lotus opracował kierownicę przyciętą w czerwonej opcji Alcantara® 

Obudowa i nadwozie

 Zaprojektowane przez Lotusa, ultralekkie, w pełni obrobione, kute felgi aluminiowe (19 "z przodu i 20" tylne 10-szprychowe felgi aluminiowe) w połysku czarnym (Evora GT430: tylne skrzydło w kolorze czarnym)

6-biegowa automatyczna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, ultraszybka zmiana biegów za pomocą lekkich aluminiowych łopatek na kierownicy

10.5J tylne koła i szersze opony Michelin PilotSport Cup 2 (przód 245/35 R19, tył 295/30 R20) - tylko Evora GT430 Sport 

Komfort i komunikacja

Opcja dodatkowa klimatyzacji

4 głośnikowa jednostka informacyjno-rozrywkowa 

Opcja subwoofera i wzmacniacza

Opcja dodatkowa izolacji akustycznej

Opcja dodatkowa uchwytu na kubek

Farba i barw

Opcja dodatkowa podpisu

Opcja dodatkowa farby metalicznej

Lotus Exclusive

Ekskluzywny lakier: alternatywne kolory metaliczne 

Ekskluzywny lakier: Alternatywne perłowe kolory 

Ekskluzywny lakier: niestandardowy wybór koloru 

Ekskluzywna farba: niestandardowy wybór lusterka bocznego 

Ekskluzywna farba: opcja koloru niestandardowego koloru wnętrza 

Ekskluzywna skóra: alternatywna opcja kosztu koloru

Exclusive Stitch: Alternatywna opcja dodatkowa koloru

Galeria

Sprawdź trasę