EVORA GT410 SPORT

EVORA GT410 SPORT

Desing

Nieustannie rozwijając światowej klasy samochody sportowe, Lotus zaprezentował nową Evora GT410 Sport, aby uzupełnić zmienioną linię najszybszego modelu w Hethel. Wprowadzony na rynek w 70-lecie firmy Lotus, a przed obchodami jubileuszu, nowa Evora GT410 Sport jest jednym z sukcesów w historii Lotus i udoskonala go dzięki zastosowaniu oświeconego designu. Dostępne w wersjach 2 i 2 + 2 oraz w manualnych i automatycznych skrzyniach biegów, Evora GT410 Sport czerpie z fenomenalnej Evora GT430, aby zapewnić zaawansowaną aerodynamikę słynnemu już samochodowi sportowemu. Łącząc najnowszą filozofię projektowania z samochodem docenionym zarówno przez krytyków, jak i klientów, zapewnia on doskonałą wydajność dzięki najnowszym osiągnięciom aerodynamicznym opracowanym przez firmę Lotus w celu zapewnienia pierwszorzędnej wymiany modelu Evora Sport 410. Wykorzystując kluczowe elementy rzeźbionego stylu nadwozia GT430, w tym specjalnie zaprojektowane nowe kompozytowe przednie i tylne panele nadwozia, nowa Evora GT410 Sport ma znacznie subtelniejszą i bardziej elegancką sylwetkę. Jednakże, podobnie jak w przypadku wszystkich samochodów sportowych Lotus, aerodynamiczna siła dociskowa jest wymogiem, a to nowe coupe klasy GT generuje siłę dociskającą do 96 kg (o 50% więcej niż Evora Sport 410), co czyni go nowym punktem odniesienia w porównaniu do konkurencji.

Wydajność

Koncentracja na masie krytycznej samochodu zapewnia jej stosunek mocy do masy wynoszący 326 KM / tonę i maksymalną prędkość do 305 km / h. Pomimo niewielkiej masy samochodu, Evora GT410 Sport oferuje gamę lekkich opcji. Obejmuje to tytanowy układ wydechowy, wycinający 10 kg poza tylną osią pojazdu. W pełni wykorzystując przyczepność, Evora GT410 Sport wykorzystuje opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (235/35 R19 z przodu i 285/30 R20 z tyłu) z pakietem zawieszenia sportowego ultralekkich, niskoprofilowych sprężyn Eibach i klap sportowych ze stałym zaworem Bilstein - wszystko w standardzie. Pakiet zawieszenia torowego jest dostępny jako opcja bezpłatna, wyposażony w regulowane amortyzatory Beilstein® ze specyfikacją zaworu jezdnego i opon Michelin Pilot Sport 4S. Aby uzyskać pełną regulację amortyzatora, można dostosować pakiet zawieszeń wyścigowych, wykorzystując lekkie, dostosowane do Lotus, elastyczne aluminiowe amortyzatory Öhlins TTX z regulacją w dwóch kierunkach , które pozwalają zaoszczędzić 13 kg, aby dostosować Evora GT410 Sport do precyzyjnego dopasowania do konkretnej drogi lub warunków na torze. Zmniejszające masę bezwładną, ultralekkie, całkowicie obrobione, kute felgi aluminiowe (19 cali przód i 20 cali tył) są dostępne w kolorze srebrnym lub matowym czarnym. Dostępna jest opcja podniesienia do 1 cala tylnych kół, jak w Evorze GT430, a moc hamowania pochodzi z zacisków cztero tłoczkowych AP Racing z przodu i z tyłu, z lekkimi 2-częściowymi, przewierconymi i wentylowanymi tarczami hamulcowymi (przód 370 mm x 32 mm, tył 350 mm x 32 mm).

Zaawansowane Lekkie materiały

Opracowanie nowej Evory GT410 Sport pozwoliło Lotusowi zoptymalizować masę, sprawiając że wynosi ona 1 256 kg. Podobnie jak w przypadku Evora GT410 W kabinie sportowej znajdują się pięknie zdobione siedzenia Lotus  (tylko w konfiguracji 2 + 0) i karbonowe wstawki progowe. Kierownica, deska rozdzielcza, panele drzwi, tunel transmisyjny, konsola środkowa i zestaw wskaźników są wykończone czarną Alcantarą®, uzupełnioną kontrastowymi podwójnymi szwami. Opcjonalne fotele wyścigowe Sparco są dostępne zarówno w konfiguracji 2 + 0, jak i 2 + 2, przy czym ta ostatnia wymaga opcjonalnej szerszej opcji tylnego koła 10.5J, jak w Evora GT430, lub lekkiej opcji koła kutego z Evora 400, która zapewnia korzyści od rozmiaru koła tylnego 9,5J. Można również określić zintegrowany 7-calowy system audio-informacyjny z AppleCarPlay i Android Auto, funkcjami Bluetooth®, nawigacją satelitarną i kamerą cofania.
 

Aerodynamika

Nowo zdefiniowany sacdmochód sportowy klasy GT oddaje istotę głównego modelu firmy. W rezultacie konstrukcja samochodu łączy znaczną fizyczną obecność z naturalną aerodynamiczną zdolnością. Zmieniony przedni panel zawiera dwa powiększone kanały z włókna węglowego, ze zintegrowanymi łopatkami powietrznymi, aby skutecznie poruszać powietrzem wokół przednich kół, zmniejszając turbulencje i zmniejszając opór. Dodatkową siłę docisku tworzy połączenie przedniego spliettera i nowego tylnego dyfuzora, które zapewniają czystsze wykończenie. Rzeźbione kanały z włókna węglowego za każdym z tylnych kół wydmuchują powietrze o wysokim ciśnieniu tak szybko, jak to możliwe od tylnych nadkoli, równoważąc docisk. Łącznie to wszystko działa w celu zwiększenia siły docisku do 96 kg przy 250km/h, sporego skoku o 50% w stosunku do poprzedniego modelu Evora Sport 410 i masywnego trzykrotnie większego niż Evora 400 z poprawionym współczynnikiem oporu. To podnosi Evora GT410 Sport do czołówki najbardziej aerodynamicznie efektywnych samochodów marki Lotus. Podobnie jak w przypadku wszystkich wysokowydajnych Evor, włókno węglowe odgrywa znaczącą rolę w konstrukcji samochodu. Standardowe elementy kompozytowe z włókna węglowego obejmują przedni panel dostępu, panel dachowy i jednoczęściową podnoszoną klapę tylną ze zintegrowanym spojlerem, a także elementy w przednim układzie łopatek powietrznych i otwory wylotowe tylnych kół.
 

 


NAJLEPSZE OSIĄGI

305 KM/H


0 - 100 KM/H

4.1 SEC


MOC
410 KM


WAGA
1256 KG

 

CECHY

Silnik
  • 3,5 litra V6, 24-zaworowy, chłodzony wodą, silnik z aluminium, ze sprężarką Edelbrock
  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów z chłodnicą skrzyni biegów, sprzężona z precyzyjnym mechanizmem aluminiowym Lotus.
Rama
  • Wspomagane serwo, lekkie, dwuczęściowe, krzyżowo wywiercone i wentylowane tarcze hamulcowe oraz cztery zaciski hamulcowe AP Racing (przednie 370 mm x 32 mm, tylne 350 mm x 32 mm)
  • Anodowane, lekkie aluminium, wytłaczane, pokryte żywicą epoksydową i nitowane podwozie o wysokiej sztywności
  • Wysoka sztywność boczna, kute aluminium, zawieszenie z podwójnym wahaczem i rurowym stabilizatorem przednim i tylnym Eibach®
  • Pakiet zawieszeń sportowych: ultralekkie, niskoprofilowe sprężyny Eibach® z przodu iz tyłu, dopasowane do amortyzatorów sportowych Bilstein®
  • Lotus strojony hydraulicznie wspomagany, sztywno montowany, zębatkowy układ kierowniczy, z 2,86 obrotami od zamka do zamka
  • Wybierane przez kierowcę tryby ESP - Drive / Sport / Race
  • Aktywna kontrola zaworu wydechowego
  • System monitorowania ciśnienia w oponach
  • Lekka bateria litowo-jonowa
Szkrzynia biegów
  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, sprzężona z precyzyjnym mechanizmem aluminiowym Lotus
  • Opcjonalna 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów,
  • ultraszybkie zmiany dzięki lekkim łopatkom aluminiowym na kierownicy
  • Lekka
Nadwozie
  • Lekki tylny dyfuzor sportowy (nowy klosz z aluminium)
  • Panel dostępu z włókna węglowego
  • Panel dachowy z włókna węglowego
  • Lekka tylna klapa z włókna węglowego ze zintegrowanym tylnym spojlerem i podświetlanym podświetleniem
  • Parapety w matowym czarnym wykończeniu
  • Nakładki lusterek w błyszczącym czarnym wykończeniu
  • Szklany panel tylny
  • Zaciski hamulcowe AP Racing®, żółte wykończenie z czarnym logo
  • Opony Michelin® Pilot Sport Cup 2 (przód 235/35 R19, tył 285/30 R20)
  • Zaprojektowane przez Lotusa, bardzo lekkie, kute felgi aluminiowe (felgi 19 i 20) w kolorze srebrnym lub matowym czarnym
  • Powerfold i podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Reflektory bi-ksenonowe
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Owalny wydech
  • Immobilizer i zdalnie aktywowany system alarmowy
Wnętrze
  • Konfiguracja siedzeń 2 + 0
  • Sportowe fotele z włókna węglowego, obszyte czarną Alcantarą® z kontrastowymi podwójnymi przeszyciami w kolorze żółtym lub czerwonym
  • Panel przyrządów, konsola środkowa i panele drzwi obszyty czarną Alcantarą® z kontrastowymi podwójnymi przeszyciami w kolorze żółtym i białym lub czerwonym i białym
  • Kierownica obszyta czarną skórą i Alcantara®, z czarnymi szwami
  • Klamka do drzwi w kolorze czarnej Alcantara®, mieszek dźwigni zmiany biegów i rękaw hamulca ręcznego w czarnej skórze
  • Alantara® przycięta osłona
  • Kolor wnętrza: panel konsoli środkowej i uchwyty do drzwi w kontrastowym żółtym lub czerwonym wykończeniu
  • Obramowanie panelu instrumentów, panel HVAC i dźwignie zwalniające drzwi w wykończeniu z brązu
  • Tylny czujnik parkowania
  • Lekka aluminiowa gałka zmiany biegów
  • Aluminiowe otwory wentylacyjne na poziomie twarzy i obramowanie zaślepki
  • Ciemnoszara podsufitka
  • Czarny dywan
  • Wkładki progowe z włókna węglowego
  • Lekki podnóżek kierowcy
  • Lekkie aluminiowe nakładki na pedały

Specyfikacje

Wydajność
JEDNOSTKI WYDAJNOŚCI MANUALNA AUTOMATYCZNA
Maksymalna moc PS / KM 416/410 416/410
Maksymalny moment obrotowy  Nm 420 420
0-60 mph s 4.0 3.9
0-100 km/h s 4.2 4.1
Maksymalna prędkość mph/kmh 190/305 171/275
Emisja CO2 g/km 225 230
Masa własna kg 1,320 1,331
Masa sucha kg 1,279 1,292
Najlżejsza możliwa sucha masa kg 1,256 1,267
Cd   0.35 0.35
Nacisk kg 96 96
Stosunek mocy do masy (suchy) KM / tonę 326 324
Powierzchnia czołowa m2 1.91 1.91
Silnik i skrzynia biegów
3,5 litra V6, 24-zaworowy, chłodzony wodą, silnik z aluminium, ze sprężarką Edelbrock

6-biegowa manualna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, sprzężona z precyzyjnym mechanizmem aluminiowym Lotus

Opcjonalna 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów, z chłodnicą skrzyni biegów, ultraszybkie zmiany za pomocą lekkich aluminiowych łopatek na kierownicy
Podwozie i nadwozie
Anodowane, lekkie aluminium, wytłaczane, pokryte żywicą epoksydową i nitowane podwozie o wysokiej sztywności

Wspomagane serwo, lekkie, 2-częściowe, krzyżowo wywiercone i wentylowane tarcze hamulcowe oraz 4 zaciski hamulcowe AP Racing (przód 370 mm x 32 mm, tylne 350 mm x 32 mm)

Wysoka sztywność boczna, kute aluminium, zawieszenie z podwójnym wahaczem i rurowymi stabilizatorami przednimi i tylnymi Eibach®

Pakiet zawieszeń sportowych: ultralekkie, niskoprofilowe sprężyny Eibach® z przodu i z tyłu, dopasowane do amortyzatorów sportowych Bilstein®

Hydrauliczny układ wspomogania kierwonicy firmy Lotus, sztywno montowany, zębatkowy system kierowania, z 2,86 obrotami od blokady do zamka

Wybierane przez kierowcę tryby ESP - Drive / Sport / Race

Aktywna kontrola zaworu układu wydechowego

System monitorowania ciśnienia w oponach

Lekka bateria litowo-jonowa
 
Opcje
Transmisja i wydajność

6-biegowa automatyczna skrzynia biegów 

Pakiet zawieszeń wyścigowych: dopasowane do jazdy, aluminiowe amortyzatory Öhlins® TTX z regulacją w dwóch kierunkach 

Pakiet zawieszenia Touring: nie regulowane amortyzatory Bilstein®, ze specyfikacją pakietów zaworów turystycznych i oponami Michelin PS4S 

Wnętrze i wykończenia

Konfiguracja 2 + 2 miejsc siedzących (należy określić z siedzeniami sportowymi Sparco® i jedną z opcji kutych Evora GT430 lub Evora 400 

Fotele sportowe Sparco®, obszyte czarną Alcantarą®, z kontrastowymi podwójnymi przeszyciami w opcji koloru żółtego lub czerwonego

Opracowana przez Lotus kierownica obszyta czarną Alcantarą® z czerwoną opcją wskaźnika kosztów wyścigu

Skórzane opakowanie: wnętrze z pełnej czarnej skóry, w tym siedziska, górna część deski rozdzielczej i górna część panelu drzwi (zastępujące elementy Alcantara®) 

Wygląd zewnętrzny

Zaprojektowane przez Lotusa, ultralekkie, kute felgi aluminiowe (felgi 19 i 20) w kolorze srebrnym lub czarnym (konstrukcja GT430) 

Zaprojektowane przez Lotus, lekkie, kute felgi aluminiowe 19 i 20 w kolorze srebrnym lub czarnym (konstrukcja Evora 400)

Tylny dyfuzor z włókna węglowego 

Komfort i komunikacja

Opcja dodatkowa klimatyzacja

Premium Infotainment Unit (7-calowy ekran, w tym AppleCarPlay i Android Auto, nawigacja satelitarna i kamera cofania) 

Opcja subwoofera i wzmacniacza

Opcja dodatkowa izolacji akustycznej

Opcja Cost Cruise Control

Farba i barw

Opcja dodatkowa podpisu

Opcja dodatkowa farby metalicznej

Lotus Exclusive

Ekskluzywny lakier: alternatywne kolory metaliczne 

Ekskluzywny lakier: Alternatywne perłowe kolory 

Ekskluzywny lakier: niestandardowy wybór koloru 

Kolor wnętrza opakowania w alternatywnym wykończeniu 

Szyte na miarę podwójne szwy (dowolny kolor) 

Określone koło kute w alternatywnym wykończeniu 

Galeria

Sprawdź trasę