EVORA 400

EVORA 400

WAGA

Lotus Evora 400 to najszybszy samochód drogowy marki Lotus w Nowym Millennium. Jego lekkie podwozie zostało opuszczone i poszerzone, aby ułatwić wejście do kokpitu i wyjście. Evora 400 emanuje lotusowym duchem lekkości i płynie czystością tak zwięźle. Pomimo produkcji 400-konnego silnika  z 3,5-litrowego doładowanego silnika V6, z komfortową kabiną 2+2 z wieloma nowymi funkcjami, całkowita waga pojazdu Evora 400 została zmniejszona o 42 kg w stosunku do poprzednika. W rezultacie jego stosunek mocy do masy w połączeniu z pakietem aerodynamicznym, który utrzymuje zerową siłę nośną, ale zwiększa siłę docisku przy dużych prędkościach, po prostu zwiększa atrakcyjność supersamochodu.

Wydajność

Znakomity 3,5-litrowy silnik V6 został znacznie zmodyfikowany, aby osiągnąć najwyższą wydajność Evora 400. Jej system indukcyjny został uzupełniony o zmodyfikowaną sprężarkę i intercooler, która podnosi moc do znakomitych 400 KM. Wybierz pierwszy z sześciu, bliskiego przełożenia, manualnych biegów, a przyspieszenie jest niezwykle ekscytujące. W rzeczywistości, automatyczna wersja jest jeszcze szybsza, jej wydajność jest zaostrzona przez ustawienie Race w systemie Dynamic Performance Management. V-max 300 km/h, doświadczony z celowo wyposażonej i wygodnej kabiny Evora 400, daje dowód na to, że Lotus sprawia, że supersamochód jest nie tylko niezwykle skoncentrowany, ale także porywający i zaskakujący.
 

Powadzenie

Podstawą supersamochodu Evora 400 jest zupełnie nowa, wydajna, strukturalnie sztywna i niska masa wytłaczana i spajana wanna podwozia. Oparty na ponad 60-letnim doświadczeniu w wyścigach i samochodach marki Lotus, jego sztywność skrętna jest wyjątkowa. Jako jeden z najmocniejszych dostępnych podwozi, pozwala na bardziej wydajną pracę zawieszenia, zapewniając niezrównaną przyczepność, niesamowity komfort, dynamikę supersamochodu i ogólną równowagę, która jest całkowicie wciągająca. Jest on jednak o 42 kg lżejszy od poprzednika, oferuje więcej urządzeń i dosłownie podwaja docisk.
 

Aerodynamika

Evora 400 jest najszybszym modelem Lotus, godnym statusu supersamochodu. Jest ona stylowo atrakcyjna, pięknie zaprojektowana, a zarazem doprecyzowana aerodynamiczne. Od agresywnych nowych przednich wlotów chłodzących, poprzez fascynującą grafikę boczną, po bardziej wydatny tył, 5-łopatkowy dyfuzor z przepływem powietrza i nowy trzyelementowy spoiler na ogonie, jest to każdo calowo, skonstruowany specjalnie supersamochód. Jednak, ponieważ jest to Lotus, Evora 400 oferuje "zerową siłę nośną", chociaż pakiet aerodynamiczny zwiększa siłę docisku o 23 kg przy V-max, aby bardziej efektywnie wykorzystywać jej niezmiernie wyrafinowane maniery.
 

 


NAJLEPSZE OSIĄGI

300 KM/H


0 - 100 KMH

4.2 SEC


MOC
400 KM


WAGA
1395 KG

 

CECHY

Silnik
  • Wysoka moc, 400 KM. 3,5 litrowy V6, 24-zaworowy, chłodzony wodą, silnik wykonany z aluminium, ze sprężarką Edelbrock
  • Zapewnia moment obrotowy 410 Nm
  • Pakiet aerodynamiczny i lekki tylny dyfuzor sportowy zapewniają dodatkowe 23 kg siły docisku
  • Aktywowany przez kierowcę, przelotowy układ wydechowy
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w sprawiedliwych 4.2 sekundy
Nadwozie
  • Wyjątkowo sztywny i mocny
  • Przód i tył: całkowicie niezależne zawieszenie, kute aluminium, podwójne zawieszenie wahacza poprzecznego, stabilizator, sprężyny Eibach i amortyzatory Bilstein
  • Lekkie aluminiowe, wytłaczane i spajane podwozie
  • Lżejszy o 22 kg w porównaniu do poprzedniego modelu
  • Wspomagane serwo 2-częściowe, krzyżowo wywiercone i wentylowane tarcze hamulcowe z czterema zaciskami AP Racing (przód: 370 mm x 32 mm, tył 350 mm x 32 mm)
  • Torsenowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) w standardzie (tylko z manualną skrzynią biegów)
  • Zmienione, ultralekkie koła ze stopów lekkich
  • Wykonane ręcznie w fabryce w Hethel
Szkrzynia biegów
  • Sportowa przekładnia 6-biegowa manualna
  • Opcjonalna 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów
  • Lekkość zmiany biegów
  • Zrównoważona masa sprzęgła
  • Kute dźwignie zmiany biegów (Automatyczna)            
  • 0-100 km/h 4,2 sekundy
Styl
  • Kompaktowe nadwozie 2 + 2
  • Zwiększony przepływ powietrza w kabinie
  • Maksymalny docisk do użytku drogowego
  • Zoptymalizowany pakiet aero
  • Spięty i gotowy do jazdy
Wnętrze
  • Zupełnie nowy kokpit
  • Bardzo lekkie sportowe fotele
  • Trzy poziomy wykończenia - standard, skóra i Alcantara®
  • Konfiguracja 2 + 2 miejsc z tyłu
  • Skórzana obszyta kierownica ze wskaźnikiem linii wyścigowej
  • W pełni zmieniony, ergonomiczny układ deski rozdzielczej
  • Przycisk uruchamiania silnika
  • Podgrzewane siedzenia
  • Klimatyzacja
  • Centralny zamek
  • Czarny dywan 
  • Ciemne podsufitki
  • 4 głośniki z podwójną jednostką DIN ICE z pełnym systemem nawigacji satelitarnej
  • Kamera cofania i tylne czujniki parkowania

Specyfikacje

Wydajność
WYDAJNOŚĆ* Ręczny automatyczny
Maksymalna moc  400 KM przy 7000 obr / min (406 KM) (298 kW)
Maksymalny moment obrotowy 302 lbft przy 3500 obr / min (410 Nm)
0-60 mph 4.1 sekundy 4.1 sekundy
0-100 km/h 4.2 sekundy 4.2 sekundy
Maksymalna prędkość  186 mph (300 km/h) 174 mph (280 km / h)
Stosunek mocy do masy 286 KM / t (290 PS / 1000 kg)
Ciśnienie aerodynamiczne przy 150 mph 32 kg 32 kg
     
EMISJA I ZUŻYCIE PALIWA (mpg * [l / 100 km])
Urban 20.8 (13.6) 20.0 [14.1]
Extra Urban 38.7 (7.3) 39.8 [7.1]
Łączone 29.1 (9.7) 29.1 [9.7]
Emisje CO2, W połączeniu 225 g/km 230 g/km
     
 
SILNIK, SKRZYNIA BIEGÓW I RAMA
SILNIK
Wysoka moc, 400 KM. 3,5-litrowy silnik V6, 24-zaworowy, chłodzony wodą, całkowicie aluminiowy, ze sprężarką Edelbrock i 
Wybierane przez kierowcę tryby ESP - Drive / Sport / Race 
Sterowanie aktywnym zaworem układu wydechowego 

SKRZYNIA BIEGÓW

Współczynnik sportowy 6-biegowa manualna skrzynia biegów 
Opcjonalna 6-biegowa opcja automatycznej skrzyni biegów
Tornes-type Limited Slip Differential [tylko w trybie ręcznym] 

WYMIARY

Rozstaw osi 2575 mm
Tor z przodu 1564 mm
Tor - z tyłu 1575,5 mm
Całkowita długość 4385 mm
Całkowita szerokość (bez lusterek zewnętrznych) 1845 mm
Całkowita szerokość (w tym lusterka zewnętrzne) 1972 mm
Wysokość 1229 mm
Nieobciążona masa pojazdu - ręczna 1395 kg
Nieobciążona masa pojazdu - automatyczna 1407 kg
NADWOZIE I ZAWIESZENIE
RAMA/NADWOZIE

System monitorowania ciśnienia w oponach Standard
Dwudrzwiowa kabina coupe Standard
Lekka aluminiowa, wytłaczana i spajana rama Standard
Kompozytowe panele nadwozia Standard
Lekki, kompozytowy tylny dyfuzor sportowy Standard
Trzyelementowe tylne skrzydło Standard
Elektronicznie regulowane lusterka zewnętrzne Standard
Powerfold i podgrzewane lusterka zewnętrzne Standard
Podgrzewane tylne okno Standard
Reflektory biksenonowe Standard
Światła LED do jazdy dziennej Standard
Thatcham zatwierdził immobilizer i zdalnie aktywowany system alarmowy Standard

ZAWIESZENIE

Przód i tył: całkowicie niezależne zawieszenie, kute, podwójne zawieszenie wahacza poprzecznego, stabilizator, sprężyny Eibach i amortyzatory Bilstein Standard
ESP / kontrola trakcji Standard
UKŁAD KIEROWNICZY, HAMULCE I KOŁA
STEROWNICZY

Koło zębate ze skrzynią biegów z 2,86 obrotem zamka do zamka Standard
Lotus dostrajany hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy Standard

HAMULCE

Wspomagane serwo 2-częściowe, krzyżowo wywiercone i wentylowane tarcze hamulcowe z czterema suwmiarkami AP Racing (przód 370 mm x 32 mm, tylny 350 mm x 32 mm) Standard
Zaciski hamulcowe - czerwone malowane czarnym logo AP Racing Standard

KOŁA i OPONY

Połyskowe czarne lub srebrne 10-stopniowe obręcze ze stopów lekkich [19 "z przodu i 20" z tyłu] Standard
Opony Michelin Pilot Sport (przód 235/35 R19, tył 285/30 R20) Standard
System monitorowania ciśnienia w oponach Standard
 
Wnętrze
SPECYFIKACJA WNĘTRZA
Konfiguracja 2 + 2 miejsc z tyłu ISOFIX Standard
Przycisk uruchamiania silnika Standard
Klimatyzacja Standard
Ogrzewane fotele Standard
Kamera cofania i tylny czujnik parkowania Standard
Zamek centralny Standard
Super lekka aluminiowa gałka zmiany biegów [tylko instrukcja] Standard
Skórzana regulowana kierownica ze wskaźnikiem linii wyścigowej Standard
Klamka do drzwi z czarnej skóry Standard
Wkładka progu wytrawiona z logo Evora Standard
Super lekki podnóżek kierowcy Standard
Czarny dywan Premium Standard
Standardowa ciemna podsufitka
4 głośnikowe podwójne urządzenie DIN ICE z pełnym standardem Sat Nav
 
Opcje
 
 

OPCJE FARBY

Farba sygnowana

Farba metaliczna

ALCANTARA® TRIM OPTION

Wewnętrzne wykończenia Alcantara® w kolorze czarnym lub czerwonym ze srebrnymi szwami

OPCJONALNA OPCJA TRIM

Skórzane wykończenie wnętrza w kolorze czarnym lub czerwonym ze srebrnymi szwami lub brązowymi opaskami z brązowymi szwami

OPCJE WŁÓKNA WĘGLOWEGO

Przedni panel dostępu

Przednia sekcja splitter

Tylny finiszer z dyfuzorem

Nakładki na lusterka

Dach

OPCJA CZARNA OPAKOWAŃ

Czarny dach, progi i pokrywy lusterek

DOSTĘPNE OPCJE

Konfiguracja gniazda 2 + 0 (bez opcji kosztów)

6-biegowa automatyczna skrzynia biegów

Tempomat

Czarne lub srebrne kute obręcze ze stopu metali z 10 felgami (przód 19 "i tył 20")

Tytan spalin

Subwoofer i wzmacniacz

Środkowy uchwyt na kubek

Pełna kierownica Alcantara® (czarna z czerwonym paskiem lub czerwona z czarnym paskiem)

Lekka bateria litowo-jonowa

Usuwanie klimatyzacji (bez opcji kosztów)

 

Szeroka gama opcji dostosowywania dostępna jest za pośrednictwem Lotus Exclusive, dalsze informacje można znaleźć na stronie lotuscars.com/exclusive


 

Galeria

Sprawdź trasę