ELISE SPRINT 220

ELISE SPRINT 220

DUCH SZYBKOŚCI

Zapewniając, że ta ostatnia Elise pozostanie wierna DNA firmy,  Sprint - tak jak w przypadku modeli historycznych, w tym Elan - został zaprojektowany w celu zapewnienia bardzo atrakcyjnej, super lekkiej opcji siedzącej nad Elise Sport 220. Wyposażony w wiele w przeciwieństwie do standardowych elementów, nowy model Elise Sprint 220 oferuje najnowocześniejszą technologię, która pozwala uzyskać samochód o masie do 800 kg.

OSIĄGI

Oferując moment obrotowy 217 KM / 250 Nm, silnik 1,8-litrowy z doładowaniem Elise Sprint 220 został specjalnie dostrojony, aby zapewnić wzorcowy stosunek mocy do masy i najlepszą w swojej klasie wydajność. Zmniejszenie masy samochodu przekłada się na szybsze przyspieszenie z prędkością 0-100 kmh w 4,5 sekundy, łatwiejsze pokonywanie zakrętów i stosunek mocy do masy do 257 KM / tonę. Ponieważ są tak lekkie, emisja jest wyjątkowo niska z 173 g CO2 / km. Moc zatrzymania zapewniają podwójne tłokowe przednie zaciski AP Racing i jednotłokowe tylne zaciski Brembo - dostępne są także opcjonalne lekkie dwuczęściowe tarcze hamulcowe. Podobnie jak wszystkie Elise, Elise Sprint 220 korzysta z Lotus Performance Management (Lotus DPM) z wybieranymi przez użytkownika trybami jazdy. Wreszcie, inżynierowie akustyczni Hethel spędzili czas zmieniając dźwiękową atrakcyjność Elise Sprint 220: zapewniając doskonałą ścieżkę dźwiękową przy każdej prędkości, jej nowy wydech sprawia, że ​​1,8-litrowy doładowany Elise Sprint 220 jest najlepiej brzmiącym 4-cylindrowym samochodem na rynek.

NISKA WAGA

Z modelu Sprint Lotus Elise Sport 220 usunięto 40 kg , aby osiągnąć wzorcową suchą masę zaledwie 798 kg. Standardowe lekkie komponenty Elise Sprint 220 obejmują akumulator litowo-jonowy, który pozwala zaoszczędzić 9 kg, pięknie wykończone fotele wyścigowe Lotus, 6 kg, nowe lekkie kute felgi wykonane ze stopów lekkich, 5 kg, panel dostępu, pokrywa silnika wykonana z włókna węglowego i tylny ekran wykonany z poliwęglanu pozwalają zaoszczędzić 6 kg. Łącznie mają one imponujące 26 kg, w porównaniu do poprzedniej Elise Sport 220. Opcjonalne dwuczęściowe tarcze hamulcowe,dają oszczędność 4 kg, a także opcjonalne osłony progów wykonane z włókna węglowego pozwalają jeszcze bardziej zmniejszyć ciężar. Doładowany Elise Sprint 220 najlepiej brzmiącyc 4-cylindrowych samochodów na rynku.

DESIGN

Wyposażony w charakterystyczny nowy styl Elise, Elise Sprint 220 integruje nową przednią i tylną estetykę nadwozia. Zewnętrzne elementy stylistyczne dla serii Sprint to czarny tylny matowy panel, czarne koła z niestandardowymi kontrastowymi metalowymi obręczami, wyraziste, ale subtelne boczne paski na karoserii. Elise Sprint 220 otrzymuje także szeroką gamę akcesoriów do kabiny - w tym lekki mechanizm wyboru biegów z widocznym mechanizmem drązka zmiany biegów, wprowadzony po raz pierwszy w Lotus Exige Sport 350. Inne zalety obejmują wstawki z kolorowymi wstawkami w zabudowie karoserii do foteli sportowych, konsoli transmisyjnej i systemu surround HVAC, wzdłuż ze szwem z logo Sprint. Detale Sprintu kontynuują wnętrze z szeregiem opcjonalnych paneli wykończeniowych Alcantara® na drzwiach, progach, siedzeniach i otworach wentylacyjnych, wszystkie z kontrastowymi przeszyciami.

 


NAJLEPSZE OSIĄGI

235 KM/H


0 - 100 KMH

4.5 SEC


MOC
217 KM


WAGA
845 KG

CECHY

Silnik
  • Silnik 1,8-litrowy rozwija 217KM (220PS)
  • Zapewnia moment obrotowy 250 Nm
  • Opracowana przez firmę Lotus elektroniczna kontrola przepustnicy
  • Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDL)
RAMA
  • Najnowocześniejsza konstrukcja, w całości wykonana ręcznie
  • Lekka, wytłaczana aluminiowa struktura podwozia
  • Wielka sztywność skrętną
  • W pełni niezależne sportowe zawieszenie z podwójnym wahaczem z przednim stabilizatorem poprzecznym
Szkrzynia biegów
  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów ze sportowymi przełożeniami
  • Odsłonięty aluminiowy mechanizm zmiany biegów
  • Precyzyjne zmiany
  • Zrównoważona masa sprzęgła
STYLIZACJA
  • Nowa estetyka przednia i tylna
  • Zewnętrzne i wewnętrzne elementy z włókna węglowego w standardzie
  • Nowe zewnętrzne i wewnętrzne opcje opakowania (Alcantara, skóra, kolor wnętrza)
WNĘTRZE
  • Siedziska z włókna węglowego
  • Lekki mechanizm wybierania biegów z otwartą bramą zapewnia bardziej precyzyjne i szybsze przesuwanie
  • Kierownica obszyta czarną skórą
  • Przycisk uruchamiania silnika

Specyfikacje

Wydajność
WYDAJNOŚĆ * Instrukcja
Maksymalna moc   217 KM przy 6800 obr / min (220 KM) (162 kW)
Maksymalny moment obrotowy   184 lbft przy 4600 obr / min (250 Nm)
0-60 mph  4.1 sekundy
0-100 km/h  4.5 sekundy
Maksymalna prędkość   145 mil / h (234 km / h)
Stosunek mocy do masy  257 KM / t (XXX PS / 1000 kg)
Najniższa możliwa masa sucha  845 kg
Masa sucha  851 kg
Masa własna  878 kg
EMISSION AND FUEL CONSUMPTION mpg (l/000 km*)
Urban  27.4 (10.3)
Extra Urban  47.9 (5.9)
Łącznie  37.7 (7.5)
Emisje CO2, Łączny  173 g/km
SILNIK, UKŁAD NAPĘDOWY I PODWOZIE
Silnik, o pojemności 1,6 litra DOHC 4 cylindry, podwójne zawory VVT-i i Valvematic, 16 zaworów ze sprężarką doładowania typu Chargecooler

Silnik na środku, poprzeczny, napęd na tylne koła 

System kontroli elektronicznej przepustnicy Lotus 

6-biegowa manualna skrzynia biegów ze sportowymi przełożeniami 

Odsłonięty aluminiowy mechanizm zmiany biegów 

Standardowa elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDL)

Lekka, wytłaczana aluminiowa struktura podwozia 

W pełni niezależne zawieszenie sportowe z podwójnym wahaczem z przednim stabilizatorem 

Wysokosprawne tłumiki gazowe Bilstein z przodu iz tyłu

Sprężyny Eibach, przód i tył 

System regulacji ABS w standardzie 

Dwu-tłoczkowe zaciski przednie AP Racing 

Pojedyncze tylne zaciski Brembo 

Zaciski hamulcowe malowane na czerwono

Lekki akumulator litowo-jonowy 

Lekkie dwuczęściowe tarcze hamulcowe 

Standardowy system monitorowania ciśnienia w 
SPECYFIKACJE NADWOZIA
SPECYFIKACJA ZEWNĘTRZNA

Lekki krój z czarnego diamentu kute felgi (16 "z przodu i 17" z tyłu) 

Przednie opony Yokohama Advan Neova AD07 175/55 ZR16 

Tylne opony Yokohama Advan Neova AD07 225/45 ZR17 

Serwo wspomagane, krzyżowe i wentylowane tarcze hamulcowe, średnica 288 mm, przód i tył


Aerodynamicznie zoptymalizowany czarny dyfuzor tylny 

Przezroczysta folia zabezpieczająca przed pęknięciem kamienia 

Panel dostępu do włókna węglowego 

Osłona silnika z włókna węglowego 

Szkło z przegrody z poliwęglanu S

 
SPECYFIKACJA WNĘTRZA
SPECYFIKACJA WNĘTRZA

Czarna skórzana kierownica 

Polerowana aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów i skórzany mieszek hamulca ręcznego S

Fotele sportowe z tkaniny technicznej i częściowo skórzane wnętrze  

Przycisk uruchamiania silnika 

Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera 

Zestaw do naprawy przebicia opony 

Standardowy pakiet kolorów wewnętrznych
 
OPCJE
OPCJONALNE DODATKI

OPCJE: WNĘTRZE i TRIM

Opcja Alcantara® Trim Pack

Skórzana wewnętrzna opcja Trim Pack

Pokrętło sterowane Alcantara® 

Obudowy wentylacyjne Alcantara®

Pokrywy progowe Alcantara® 

Opcja pełnego dywanu

OPCJE: LEKKOŚĆ I WYDAJNOŚĆ

Dwuczęściowe, wysokowydajne tarcze hamulcowe 

Opcja z twardym dachem z włókna węglowego

Osłony progowe z włókna węglowego 

OPCJE: FARBA

Opcja farby metalicznej

OPCJE: LOTUS EXCLUSIVE

Ekskluzywny lakier: Alternatywne kolory metaliczne 

Ekskluzywny lakier: alternatywne kolory perłowe

Ekskluzywny lakier: niestandardowy wybór koloru 

Ekskluzywna skóra: Alternatywny kolor 

Ekskluzywny ścieg: opcja alternatywnego koloru
 

Galeria

Sprawdź trasę