ELISE SPORT 220

ELISE SPORT 220

NISKA WAGA

Zachowując elementy, które zawsze utrzymywały Elise przed rywalami, Elise Sport 220 jest zbudowana wokół wytłaczanego i spajanego aluminiowego podwozia, które jest jednocześnie niezwykle mocne i odporne na skręcanie - waży zaledwie 68 kg. Nowa Elise Sport 220 korzysta z szeregu ulepszeń, które obejmują zmniejszenie masy o 10 kg dzięki wielu nowym komponentom. Zmiany w nadwoziu, w tym przeprojektowany, lekki przedni panel z szerszymi otworami i siatkową kratką o bardziej agresywnym wyglądzie i mniejszej wadze o 8,7 kg. Nowa konstrukcja tylnego panelu ma teraz dwa światła tylne, zamiast czterech, ze światłami cofania i przeciwmgielnymi zamontowanymi teraz w desce rozdzielczej, co zmniejsza wagę o 0,3 kg i optycznie poprawia wygląd tyłu samochodu. Każdy z lekkich komponentów modelu Sprint można również określić w standardowym modelu Elise Sport 220.

OSIĄGI

Oferując moment obrotowy 217 KM / 250 Nm, silnik o pojemności 1,8 litra z silnikiem Elise Sport 220 został specjalnie dostrojony, aby zapewnić wzorcowy stosunek mocy do masy i najlepszą w swojej klasie sprawność. Zmniejszenie masy samochodu przekłada się na szybsze przyspieszenie z prędkością 0-100 km/h w 4,3 sekundy, łatwiejsze pokonywanie zakrętów i stosunek mocy do masy do 257 KM / tonę. Ponieważ są tak lekkie, emisja spalin jest wyjątkowo niska z 173 g CO2 / km. Moc zatrzymania zapewniają podwójne tłokowe przednie zaciski AP Racing i jednotłokowe tylne zaciski Brembo - dostępne są także opcjonalne lekkie dwuczęściowe tarcze hamulcowe. Podobnie jak wszystkie Elise, Elise Sprint 220 korzysta z Lotus Performance Management (Lotus DPM) z wybieranymi przez użytkownika trybami jazdy. Wreszcie, inżynierowie akustyczni Hethel spędzili czas zmieniając dźwiękową atrakcję Elise Sport 220: zapewniając doskonałą ścieżkę dźwiękową przy każdej prędkości, jej nowy wydech sprawia, że ​​1,8-litrowy doładowany Elise Sport 220 jest najlepiej brzmiącym 4-cylindrowym samochodem na rynku.

DESING

Wyposażony w charakterystyczny nowy styl Elise, Elise Sport 220 integruje nową przednią i tylną estetykę. Kabina otrzymuje także szeroką gamę akcesoriów kabinowych - w tym lekki odkryty lekki mechanizm smiany biegów zapewniający znacznie bardziej bezpośrednią obsługę oraz zapewniający bardziej precyzyjne i szybsze zmiany biegów. Kabina korzysta również z nowej konsoli środkowej i opcjonalnych pokryw z progu węglowego, które zmniejszają masę o 0,8 kg i zwiększają otwór drzwiowy o 10 mm, ułatwiając wsiadanie i wysiadanie. Tablica przyrządów Elise również zyskała na uwadze, dzięki nowej grafice, która ułatwia czytanie, a nowy system rozrywki w samochodzie, w tym możliwość podłączenia odtwarzacza iPod® i funkcję Bluetooth®, można również wybrać podczas składania zamówienia. Opcje nowego samochodu obejmują kierownicę przeszytą Alcantara®, otwory wentylacyjne i progi. Można określić dalsze ulepszenia, w tym nowy kolor lakieru: "Electric Light Blue" łączący gamę kolorów podstawowych firmy Lotus.

AREODYNAMIKA

Modyfikacje z przódu i z tyłu są to więcej niż zmienione swiatła czy dodanie dyfuzora. Te zmiany pozwoliły na staranne wyważenie siły aerodynamicznej w całym samochodzie. Przedłużone gumowe elementy zamontowane na płaskiej spodniej stronie podwozia i przed przednim kołem, wraz z dodatkowym dyfuzorem z tyłu, pomagają zmodyfikować przepływ powietrza pod samochodem, zmniejszając opór i zwiększając stabilność.

 


NAJLEPSZE OSIĄGI

235 KM/H


0 - 100 KM/H

4.4 SEC


MOC
217 KM


WAGA
845 KG

CECHY

Silnik
  • Wtrysk paliwa i doładowanie
  • Silnik 1,8-litrowy rozwija 217km 
  • Zapewnia moment obrotowy 250 Nm
  • Opracowana przez firmę Lotus elektroniczna kontrola przepustnicy
  • Blokowanie dyferencjału
RAMA
  • Najnowocześniejsza konstrukcja, w całości wykonana ręcznie
  • Lekka, wytłaczana aluminiowa struktura podwozia
  • Wielka sztywność skrętna
  • Kute wahacze zawieszenia 
Szkrzynia biegów
  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów ze sportowymi przełożeniami
  • Odsłonięty aluminiowy mechanizm zmiany biegów
  • Precyzyjne zmiany
  • Zrównoważona masa sprzęgła
STYLIZACJA
  • Nowa estetyka przednia i tylna
  • Nowe zewnętrzne i wewnętrzne opcje z włókna węglowego
  • Nowe zewnętrzne i wewnętrzne opcje z alcantary, Skóry
WNĘTRZE
  • Lekki mechanizm zmiany biegów z widocznym drązkiem zapewnia bardziej precyzyjne i szybsze przesuwanie
  • Kierownica obszyta czarną skórą
  • Przycisk uruchamiania silnika

Specyfikacje

Wydajność
WYDAJNOŚĆ * Instrukcja
Maksymalna moc  217 KM przy 6800 obr / min (220 KM) (162 kW)
Maksymalny moment obrotowy   184 lbft przy 4600 obr / min (250 Nm)
0-60 mph  4.2 sekundy
0-100 km/h  4.4 sekundy
Maksymalna prędkość   233 km / h
Stosunek mocy do masy  257 KM / tonę
Najniższa możliwa masa sucha   845 kg
Masa sucha  877 kg
Masa własna  904 kg
EMISJA SPALIN I PARAMENTRY SPALANIA mpg (l/000 km*)
Miejski  27.4 (10.3)
Autostrada  47.9 (5.9)
Łącznie  37.7 (7.5)
Emisje CO2, Łączny  173 g/km
SILNIK, UKŁAD NAPĘDOWY I PODWOZIE

SILNIK, UKŁAD NAPĘDOWY I PODWOZIE

Silnik o pojemności 1,8 litra DOHC 4 cylindry, podwójny zawór VVT-i, 16 z turbosprężarką doładowującą 

Silnik na środku, poprzeczny, napęd na tylne koła 

System kontroli elektronicznej przepustnicy Lotus 

6-biegowa manualna skrzynia biegów ze sportowymi przełożeniami 

Odsłonięty aluminiowy mechanizm zmiany biegów 

Standardowa elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDL)

Lekka, wytłaczana aluminiowa struktura podwozia 

Całkowicie niezależne zawieszenie z podwójnym wahaczem z przednim stabilizatorem 

Wysokosprawne tłumiki gazowe Bilstein z przodu i z tyłu

Sprężyny Eibach, przód i tył 

System regulacji ABS w standardzie Lotus

Dwu-tłoczkowe zaciski przednie AP Racing 

Pojedyncze tylne zaciski Brembo 

Zaciski hamulcowe malowane na czerwono 

Lekki akumulator 

Lekka opcja baterii litowo-jonowych

Lekkie dwuczęściowe tarcze hamulcowe o wysokiej wydajności 

Standardowy system monitorowania ciśnienia w oponach
SPECYFIKACJE NADWOZIA
SPECYFIKACJA ZEWNĘTRZNA

Lekkie srebrne felgi z odlewu aluminiowego (przód 16 "i tył 17") 

Lekkie czarne kute felgi (16 "z przodu i 17" z tyłu) 

Przednie opony Yokohama Advan Neova AD07 175/55 ZR16 

Tylne opony Yokohama Advan Neova AD07 225/45 ZR17 

Serwo wspomagane, krzyżowe i wentylowane tarcze hamulcowe, średnica 288 mm, przód i tył  

Aerodynamicznie zoptymalizowany czarny dyfuzor tylny 

Panel dostępu do włókna węglowego 

Osłona silnika z włókna węglowego 
 
SPECYFIKACJA WNĘTRZA
SPECYFIKACJA WNĘTRZA

Czarna skórzana kierownica 

Polerowana aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów i skórzany mieszek hamulca ręcznego 

Fotele sportowe z tkaniny technicznej i częściowo skórzane wnętrze 

Przycisk uruchamiania silnika 

Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera 

Zestaw do naprawy przebicia opony 
 
OPCJE
OPCJE: WNĘTRZE 


Opcja Alcantara® 

Pokrętło sterowane Alcantara® 

Obudowy wentylacyjne Alcantara® 

Pokrywy progowe Alcantara® 

Opcja pełnego dywanu

Zestaw kolorów wewnętrznych (czerwony, żółty, srebrny, pomarańczowy lub czarny) 

OPCJE: ZEWNĘTRZNE 

Hard-top

Black Pack (czarna, matowa tylna pawęż, osłona rolki, lustro, cokoły i panel przedni) 

Zaciski hamulcowe malowane na czerwono 

OPCJE: KOMFORT I KOMUNIKACJA

Opcja klimatyzacji

Radioodtwarzacz stereo z obsługą Bluetooth i dwa głośniki montowane z przodu 

Opcja izolacji akustycznej

Opcja kontroli prędkości

OPCJE: LEKKOŚĆ I PERFOMANCE

Srebrne lub czarne 10-ramienne kute koła (16 "z przodu i 17" z tyłu)

Lekka bateria litowo-jonowa

Opcja szkła podświetlanego z poliwęglanu

Opcja wydechu tytanu

Dwuczęściowe wysokowydajne tarcze hamulcowe 

Klapy sportowe 

Opcja z twardym dachem z włókna węglowego

Panel przedni z włóknem węglowym 

Opcja tylnej klapy z włókna węglowego

Pokrowiec na rolkę z włókna węglowego 

Fotele sportowe z włókna węglowego 

Osłony progowe z włókna węglowego 

OPCJE: LAKIERU

Opcja farby Signature

Opcja farby metalicznej

OPCJE: LOTUS EXCLUSIVE

Ekskluzywny lakier: Alternatywne kolory metaliczne

Ekskluzywny lakier: alternatywne kolory perłowe

Ekskluzywny lakier: niestandardowy wybór koloru 

Ekskluzywna skóra: Alternatywny kolor 

Galeria

Sprawdź trasę