ELISE CUP 260

ELISE CUP 260

CZYSTOŚĆ Z MOCY

Rzadka i ekstremalnie limitowana edycja Lotus Elise Cup 260, pasjonuje zamiłowanie do sportów motorowych do jednego z najbardziej udanych samochodów, jaki kiedykolwiek wyprodukował. Lotus, który jest powszechnie uważany za punkt odniesienia dla intuicyjnej obsługi i zaangażowania kierowcy, Lotus zintegrował niektóre z najnowszych filozofii projektowania od wysokiej klasy stabilnych, w tym Exige Cup 380, i potężnej Evora GT430, a także budując na torze i tylko w konkurencji Elise Race 250. Ta wyjątkowa Elise została wprowadzona, ponieważ firma przygotowuje się do 70. rocznicy stworzenia przez Colina Chapmana

ULTRA LEKKI I ULEPSZONA AREODYNAMIKA

Połączenie mieszanki egzotycznych i lekkich materiałów w celu stworzenia prawdziwie szlachetnego samochodu sportowego sprawia, że ​​Elise Cup 260 jest znacznie większy niż suma jego części. Opierając się na produkcji Elise Cup 250 wydanej wcześniej w tym roku i czerpiącej duże korzyści z rozwoju wyścigowego wyścigu samochodowego Elise Race 250, wydajność Elise Cup 260 kształtuje się dzięki pierwszorzędnemu połączeniu inteligentnej inżynierii i zaawansowanej aerodynamiki, a także ulepszeniu silnika. Nie tylko najlżejszy w historii model Elise Cup, ale także najszybszy w swojej klasie - z konstrukcją samochodu i konfiguracją aerodynamiczną generującą do 180 kg siły docisku przy 151 km/h. Kluczem do tego wyjątkowo wysokiego poziomu siły docisku są nowe żłobkowane przednie otwory wentylacyjne, lekki rozgałęziacz przedni z włókna węglowego i szeroko zamontowane tylne skrzydło. W wersji bez blokady, Elise Cup 260 zawiera w standardzie prawie wszystkie lekkie opcje Elise, począwszy od przedniego panelu dostępowego i pokrywy silnika, które są w całości węglowe do dwóch częściowe tarcze hamulcowe. Dzięki podwoziu wyścigowemu opracowanemu przez Lotus Motorsport, jednokierunkowe regulowane amortyzatory Nitron - po raz pierwszy zamontowane w Elise, poliwęglanowe szkło podświetlające i ręcznie przycięte wnętrze z dedykowanymi detalami - Elise Cup 260 zyska reputację najlepszej Elise.

ULEPSZONE OSIĄGI

Nowy Elise Cup 260, dostarczający dużo satysfakcji dzięki ukierunkowanemu rozwojowi, zapewnia błyszczącą mieszankę celów o czystości na szczycie linii Elise. Dzięki 250-konnemu silnikowi z doładowaniem, zaprojektowanemu tak, aby maksymalnie wykorzystać wyjątkową sztywność wytłoczonego i przyklejonego podwozia z aluminium, Elise Cup 260 zapewnia fenomenalną, prostą prędkość, zwinne prowadzenie, a przy dużej sile docisku i szerszej drodze - legalne opony do sportów motorowych, mocniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Te elementy łączą się, aby dostarczyć okrążenie toru Hethel w zaledwie 1 minutę 32 sekundy, 2,5 sekundy szybciej niż Elise Cup 250. Elise Cup 260 kontynuuje stylizację nowego modelu, wprowadzoną po raz pierwszy w modelach Elise Sport i Sprint, ale zawiera styl aero zdobyty w najnowszych modelach Lotus, w tym Evora GT 430. Obejmuje to żaluzjowe otwory na przednich nadkolach, które redukują siłę nośną, oraz nowe tylne skrzydło nowego pojazdu sportowego o zwiększonej powierzchni, opracowane z Lotus 3-Eleven. Dzięki przeprojektowanemu lekkiemu przednimu wlotowi z szerszymi otworami, przednim splitterem z włókna węglowego i tylnym dyfuzorem generują one siłę docisku do 180 kg przy prędkości maksymalnej 151 km / h. Jest to 44-procentowy zysk na imponującym już Elise Cup 250, który zapewnia większy poziom przyczepności i wyższe prędkości pokonywania zakrętów.

RECZNIE ROBIONY DESING

Standardowo Elise Cup 260 jest wyposażony w ultralekkie kute felgi ze stopów lekkich (16-calowe z przodu i 17-calowe z tyłu) i są wyposażone w opony Yokohama Advan Neova AD08R (205/45 R16 przód i 235/40 R17 z tyłu), które zostały specjalnie opracowane z myślą o wysokiej wydajności na torze i na drodze. 10 mm szerszy przód i tył niż opony zamontowane w Elise Cup 250, zapewniają mechaniczną przyczepność niezbędną do wykorzystania mocy i docisku generowanego przez samochód. Hamowanie zapewniają podwójne przednie zaciski AP Racing i Brembo z tyłu, które idealnie pasują do lekkich dwuczęściowych tarcz hamulcowych. Wnętrze Elise Cup 260 jest dowodem na ręczną konstrukcję samochodu z pięknymi detalami. Centrum uwagi stanowi szczegółowy, ręczny mechanizm otwartego drążka skrzyni biegów, który jest zarówno atrakcyjny technicznie, jak i estetyczny. Opracowany przez Lotus, zapewnia precyzyjne i bezpośrednie zmiany biegów w celu szybszej zmiany biegów. Wykończenie produkowanych przez firmę Lotus oryginalnych foteli wyścigowych, wykończonych czarną Alcantarą® z kontrastowymi czerwonymi lub żółtymi szwami, odbija się echem od paneli drzwiowych i otworów wentylacyjnych na poziomie twarzy. Wnętrze w kolorze nadwozia z wstawkami sportowymi, konsolą skrzyni biegów, przełącznikami HVAC surround i przełącznikami okiennymi uzupełniają wyeksponowane aluminiowe i węglowe elementy kabiny, w tym nowa osłona głośnika z włókna węglowego. Wyposażenie wnętrza obejmuje przyciętą kierownicę Alcantara® i pokrywy progów, skórzane lub tapicerowane pasy do siedzeń lub paneli drzwiowych. Inne opcje, w tym system rozrywki w samochodzie, w tym możliwość podłączenia odtwarzacza iPod® i funkcję Bluetooth®, można wybrać przy zamówieniu.

 


NAJLEPSZE OSIĄGI

250 KM/H


0 - 100 KM/H

4.2 SEC


MOC
250 KM


WAGA
862 KG

CECHY

Silnik
  • Silnik 1,8-litra CYCLE DOHC 4, podwójne VVT-i, 16-zaworowy z turbosprężarką doładowującą
  • Silnik 1,8-litrowy ma moc 250 KM
  • Zapewnia moment obrotowy 265 Nm
  • Silnik zamontowany pośrednio, poprzeczny, napęd na tylne koła
  • Opracowana przez firmę Lotus elektroniczna kontrola przepustnicy
  • Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDL)
RAMA
  • Lekka, wytłaczana aluminiowa struktura podwozia
  • W pełni niezależne zawieszenie sportowe z podwójnym wahaczem z regulowanym przednim stabilizatorem poprzecznym
  • Regulowane wysokosprawne amortyzatory Nitron z przodu i z tyłu
  • Dwu-tłoczkowe zaciski przednie AP Racing i jednotłokowe tylne zaciski Brembo
  • System ABS
  • Wybierane przez kierowcę tryby ESP
  • Lekka bateria litowo-jonowa
Szkrzynia biegów
  • Odsłonięty aluminiowy mechanizm zmiany biegów
  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów ze sportowymi przełożeniami
  • Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
  • Zrównoważona masa sprzęgła
  • precyzyjna zmiana biegów
NADWOZIE
  • Otwory w żaluzjowych nadkolach w celu zmniejszenia unoszenia aerodynamicznego
  • Przedni splitter z włókna węglowego
  • Panel dostępu z włókna węglowego
  • Osłona silnika z włókna węglowego
  • Ultra lekkie, czarne kute felgi ze stopów lekkich (przód 16 "i tył 17")
  • Przednie opony Yokohama Advan AD08R 205/45 R16
  • Tylne opony Yokohama Advan AD08R 235/40 R17
  • Dwuczęściowe wysokowydajne tarcze hamulcowe, średnica 288 mm, przód i tył
  • Zaciski hamulcowe malowane na czerwono
  • Szyba podświetlana z poliwęglanu
WNĘTRZE
  • Czarne wykończenie Alcantara®, z kontrastowym czerwonym lub żółtym ściegiem (w tym siedziska, panele drzwiowe i otwory wentylacyjne 
  • Sportowe fotele z włókna węglowego
  • Czarna przyciemniona kierownica z Alcantara®
  • Odsłonięta konstrukcja dźwigni zmiany biegów
  • Polerowana aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów i skórzany mieszek hamulca ręcznego
  • podnośnik szyby malowane na kolor czerwony, żółty, srebrny, pomarańczowy, czarny lub biały
  • Przycisk uruchamiania silnika
  • Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • Zestaw do naprawy przebicia opony

Specyfikacje

Wydajność
PERFORMANCE Manual
Maksymalna moc  250 KM przy 7200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy  265 Nm przy 5500 obr / min
0-60 mph  3.8 sekundy
0-100 km/h  4.2 sekundy
Maksymalna prędkość  250 KM/H
Masa własna  895 kg
Masa sucha  862 kg
Najlżejsza możliwa sucha masa  856 kg
EMISJA I ZUŻYCIE PALIWA mpg (1/100 km)
Urban  28.0 (10.1)
Extra Urban  47.1 (6.0)
Łącznie  37.7 (7.5)
Emisje CO2  175 g/km
SILNIK, UKŁAD NAPĘDOWY I PODWOZIE
Silnik 1,8 litra DOHC 4 cylindry, podwójne VVT-i, 16-zaworowy z turbosprężarką doładowującą 

Napęd na środku, poprzeczny, napęd na tylne koła 

6-biegowa manualna skrzynia biegów ze sportowymi przełożeniami 

Odsłonięty aluminiowy mechanizm zmiany biegów 

Klatka bezpieczeństwa wykonana ze stali weglowo-manganowej  T45 

Standardowa elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDL)

Sportowy filtr powietrza 
SPECYFIKACJE NADWOZIA
SPECYFIKACJA NADWOZIA

Otwory w żaluzjowych nadkolach w celu zmniejszenia unoszenia aerodynamicznego 

Przedni splitter z włókna węglowego 

Panel przedni z włókna węglowwego 

Osłona silnika z włókna węglowego 

Ultra lekkie czarne kute felgi ze stopów lekkich (przód 16 "i tył 17") 

Przednie opony Yokohama Advan AD08R 205/45 R16 

Tylne opony Yokohama Advan AD08R 235/40 R17 

Dwuczęściowe wysokowydajne tarcze hamulcowe, średnica 288 mm, przód i tył 

Zaciski hamulcowe malowane na czerwono 

Szyba podświetlana z poliwęglanu 
SPECYFIKACJA WNĘTRZA
SPECYFIKACJA WNĘTRZA

Czarne wykończenie Alcantara®, z kontrastowym czerwonym lub żółtym ściegiem (w tym fotele, panele drzwiowe i otwory wentylacyjne) 

Sportowe fotele z włókna węglowego 

Czarna przyciemniona kierownica Alcantara® 

Osłony progowe z włókna węglowego 

Odsłonięta konstrukcja dźwigni zmiany biegów 

Polerowana aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów i skórzany rękaw hamulca ręcznego 

Kolorowy zestaw wnętrza - konsola środkowa, osłona HVAC surround i podnośnik szyby malowane na kolor czerwony, żółty, srebrny, pomarańczowy, czarny lub biały 

Przycisk uruchamiania silnika

Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera

Zestaw do naprawy przebicia opony 
OPCJE
OPCJONALNE DODATKI

Wnętrze i wykończenia:

Skórzany zestaw wykończenia - Czarna skóra, z kontrastowym czerwonym lub żółtym ściegiem (w tym fotele, panele drzwiowe i otwory wentylacyjne) 

Tartan Trim Pack - żółte lub czerwone wkładki w szkocką kratkę z kontrastowym czerwonym lub żółtym ściegiem (w tym fotele i panele drzwi) 

Dywaniki podłogowe 

Karoseria i nadwozie:

Wersja z matowym, czarnym lakierem

Ultra lekkie, srebrne kute felgi aluminiowe (przód 16 "i 17" tył) 

Opcja klap błotnych

Komfort i komunikacja:

Opcja klimatyzacji

Radioodtwarzacz stereo z obsługą Bluetooth i dwa głośniki montowane z przodu 

Opcja izolacji akustycznej

Opcja kontroli prędkości

Standardowa  bateria

Lekkość i osiągi:

Twardy dach z włókna węglowego 

układ wydechowy wykonany z tytanu

Opcje malowania

Opcja podpisu farby

Opcja farby metalicznej

Lotus Exclusive Options

Ekskluzywny lakier: alternatywne opcje kolorów metalicznych

Ekskluzywny lakier: alternatywne opcje kolorów perłowych

Ekskluzywny lakier: opcja niestandardowego wyboru koloru

Ekskluzywna skóra: alternatywna opcja kolorystyczna

Eklsuzywne obszycie: Alternatywna opcja kolorystyczna
 

Galeria

Sprawdź trasę