ELISE CUP 250

ELISE CUP 250

CZYSTOŚĆ Z MOCY

Nowy Lotus Elise Cup 250 oferuje niesamowite połączenie płynące z czystości mocy z osiągami na szczycie ostatnio zmienionego modelu Elise. Z doładowaniem, lekkością i destylacją z bogatej wiedzy Lotus w zakresie sportów motorowych, nowy model dostarcza, aż 243 KM w podwozie zaprojektowane tak, aby zapewnić wzorcową reakcję w niezawodnym układzie kierowniczym. Jako najnowszy samochód, który otrzymał zupełnie nową twarz, oraz znaczenia Cup, nowy Lotus Elise Cup 250 wypełnia lukę między drogą a torem. Oferując funkcje wyścigowe, z których można korzystać każdego dnia. Koncentrując się na ciężarze i zwiększeniu wydajności, zespół programistów Lotus opracował znaczące aktualizacje wprowadzone dla najnowszego modelu Elise, który został uznany przez międzynarodową prasę motoryzacyjną za samochód pięciogwiazdkowy. Ulepszając swoją reputację jako samochód czystej krwi, nowy Elise Cup 250 ustanawia standard dla samochodów sportowych dwumiejscowych dzięki zwycięskiemu połączeniu wydajnej inżynierii, zwrotności, przyczepności i prędkości. Stworzony z tego samego materiału co ostatnio wydany Exige Cup 380, jest to każdo calowo samochód torowy - ale z manierami na drodze.

ULTRA LEKKI & POLEPSZONA AREODYNAMIKA

Zapewniając 243 KM, wszechstronny silnik 1.8-litrowy Elise z kompresorem doładowującym, pozwala Elise 250 przyspieszyć z prędkością 0-100 km/h w 4.3 sekundy, zanim osiągnie prędkość maksymalną 250 km/h. Pomagając zwiększyć wrażenia z jazdy, inżynierowie akustyczni Hethel poprawili notę ​​wydechową, dzięki czemu Elise Cup 250 ma w standardzie niesamowitą ścieżkę dźwiękową. Dostępny jest pełny układ wydechowy wykonany z tytanu, który usuwa kolejne 7 kg. Perfekcyjnie uzupełniając osobowość samochodu, zręczna sześciobiegowa skrzynia biegów Elise wykorzystuje pięknie zaprojektowane, otwarte , Lotus. Po raz pierwszy wprowadzony do Exige Sport 350, ale zoptymalizowany pod kątem Elise, zapewnia znacznie bardziej pozytywną i bezpośrednią obsługę - dając szybsze i czystsze zmiany biegów. Elise Cup 250 posiada w pełni niezależne zawieszenie wahacza poprzecznego i przedni stabilizator, w połączeniu z wysokosprawnymi amortyzatorami Bilstein i sprężynami śrubowymi współosiowymi Eibach z przodu i z tyłu. W porównaniu do modeli Elise Sport i Sprint, współczynniki tłumienia dla Elise Cup 250 są wyższe (kompresja: 12% z przodu / 9% z tyłu i odbicie: 20% z przodu / 30% z tyłu). Dwuskładnikowy przód AP Racing i jednotłokowe zaciski Brembo z przewierconymi tarczami hamulcowymi o średnicy 288 mm, przód i tył, zapewniają siłę hamowania, z nowymi opcjonalnymi lekkimi dwuczęściowymi tarczami hamulcowymi, zapewniającymi możliwość zaoszczędzenia dalszych 4 kg . Podobnie jak pozostałe 1,8-litrowe modele Elise, Cup 250 korzysta z trybów jazdy ESP wybieranych przez kierowcę (Drive / Sport / Off). Aby zmaksymalizować przyczepność i jak najlepiej wykorzystać aerodynamiczną siłę docisku i mocniejsze tłumienie, Elise Cup 250 wykorzystuje opony Yokohama Advan A048 LTS (225/45 ZR17 z tyłu i 195/50 ZR16 z przodu),  które  zapewniają  fenomenalną przyczepność w szerokim zakresie temperatur i warunków.

WYSOKIE OSIĄGI

Korzystając z ostatnich oszczędności masy w asortymencie Elise, Elise Cup 250 jest o 14 kg lżejszy od swojego poprzednika. Sucha masa została zredukowana do zaledwie 884 kg (lub 860 kg przy wszystkich lekkich opcjach), a zastosowanie zaawansowanych lekkich materiałów, w tym włókna węglowego, tytanu i aluminium, pomogło w przycięciu kilogramów z kluczowych obszarów, prowadząc do 0-100 km\h w 4.3 sekundy. i moc do wagi 283 km na tonę. Standardowo Lotus Elise Cup 250 zawiera baterię litowo-jonową, ręcznie robione karbonowe fotele Lotus, ultra lekkie kute felgi ze sportowego stopu i tylny ekran z poliwęglanu, w połączeniu z opcjonalnymi, oszczędzającymi wagę komponentami, które zapewniają punkt odniesienia stosunek mocy do masy wynoszący 283 km na tonę. Kupujący, którzy chcą wydobyć dodatkowe kilogramy z samochodu, mogą wybrać pięknie wykończony opcjonalny karbonowy pakiet aerodynamiczny, który dodaje kompozytom w przednim rozdzielaczu, tylnym skrzydle i bocznym deskom (oszczędność 3,7 kg), podczas gdy dalsze oszczędności masy mogą pochodzić z osobno określonych elementów z włókna węglowego, w tym twardy dach (-3 kg), przedni panel dostępu (-1,1 kg) i pokrywa silnika (-3,3 kg). Aerodynamikę Elise Cup 250 zwiększono również o szereg dodatków, w tym nowe lekkie tylne skrzydło, przedni rozdzielacz i tylny dyfuzor. Elise Cup 250 przenosi również nową identyfikację wizualną, wprowadzoną po raz pierwszy w nowych modelach Elise Sport i Sprint. Zmiany w nadwoziu obejmują przeprojektowany lekki przedni panel z szerszymi otworami chłodnicy i siatkową kratką oraz nowy projekt tylnego panelu z dwoma światłami, zamiast czterech, które wizualnie podnoszą wygląd. W rezultacie zmiany aerodynamiczne Elise Cup 250 modyfikują przepływ powietrza nad, pod i wokół samochodu, aby zwiększyć docisk, co odpowiada 125 kg przy 140 km/h, umożliwiając mocniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów i większą stabilność.

RECZNIE ROBIONY DESING

Kabina Elise Cup 250 nosi znamiona pięknie wykonanego samochodu sportowego o wysokich osiągach, w tym produkowanych przez firmę Lotus, wykonanego z włókna węglowego karoserii wyścigowej, ubranej w czarną Alcantarę® z kontrastowymi czerwonymi lub żółtymi szwami konstrukcja trymowania jest przenoszona na panele drzwiowe i otwory wentylacyjne, uzupełniając odsłonięte elementy z aluminium i włókna węglowego w kabinie Elise Cup 250. Opcje wyposażenia wnętrza obejmują przyciętą kierownicę Alcantara i nakładki progów, skórzane lub tapicerowane pasy, wkładki z kolorowymi wstawkami w zabudowie karoserii do foteli sportowych, konsolę skrzyni biegów i system surround HVAC, a także dodatkowe, oszczędzające wage elementy z włókna węglowego, w tym otwory wentylacyjne (-0,3 kg), Obwody HVAC (-0,1 kg) i pokrywy progów (-0,8 kg). Oprócz oszczędności masy, opcjonalne, lekkie osłony progów z włókna węglowego zapewniają łatwiejsze wejście i wyjście dzięki dolnemu profilowi ​​o szerokości 10 mm. Deska rozdzielcza Elise wyposażona jest w nową grafikę, dzięki czemu łatwiej ją odczytać, a podczas zamawiania można również wybrać nowy system rozrywki w samochodzie, w tym możliwość podłączenia odtwarzacza iPod® i funkcję Bluetooth® . Każdy nowy klient Lotus Elise Cup 250 może spersonalizować swój pojazd za pośrednictwem programu Lotus Exclusive. Opracowany przez zespół Lotus Design, łączy tradycyjny brytyjski kunszt z najlepszym współczesnym wzornictwem. Zaprojektowane tak, aby inspirować klientów, pozwalając im dostosować pojazdy do ich osobistych upodobań, oferuje szeroki wachlarz opcji i stanowi atrakcyjną alternatywę dla samochodu sportowego.

 


NAJLEPSZE OSIĄGI

248KM/H


0 - 100 KM/H

4.3 SEC


MOC
243 KM


WAGA
860 KG

CECHY

Silnik
  • Silnik 1,8-litra CYCLE DOHC 4, podwójne VVT-i, 16-zaworowy z kompresorem
  • Silnik 1,8-litra rozwija 243 KM 
  • Zapewnia moment obrotowy 250 Nm
  • Silnik zamontowany pośrednio, poprzeczny, napęd na tylne koła
  • Opracowana przez firmę Lotus elektroniczna kontrola przepustnicy
  • Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDL)
RAMA
  • Najnowocześniejsza konstrukcja, w całości wykonana ręcznie
  • Lekka, wytłaczana aluminiowa struktura podwozia
  • Wielka sztywność skrętna
  • W pełni niezależne sportowe zawieszenie z podwójnym wahaczem z przednim stabilizatorem poprzecznym
  • Wysokosprawne amortyzatory Bilstein z przodu i z tyłu
  • Sprężyny Eibach, przód i tył
  • Dwu-tłoczkowe zaciski hamulcowe przednie AP Racing i jednotłokowe tylne zaciski Brembo
  • System ABS
  • Wybierany przez kierowcę tryby ESP
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Lekka bateria litowo-jonowa
Szkrzynia biegów
  • 6-biegowa manualna skrzynia biegów ze sportowymi przełożeniami
  • Odsłonięty aluminiowy mechanizm zmiany biegów
  • Precyzyjne zmiany biegów
  • Zrównoważona masa sprzęgła
NADWOZIE
  • Aerodynamicznie zoptymalizowane tylne skrzydło, przedni rozdzielacz, tylny dyfuzor i progi
  • Matowy, lakierowany przedni panel, obudowy lusterek
  • Ultra lekkie czarne kute felgi ze stopów lekkich (przód 16 "i tył 17")
  • Przednie opony Yokohama Advan A048 LTS 195/50 ZR16
  • Tylne opony Yokohama Advan A048 LTS 225/45 ZR17
  • Krzyżowo wywiercone i wentylowane tarcze hamulcowe, 288 mm x 26 mm, z przodu i z tyłu
  • Szyba podświetlana z poliwęglanu
WNĘTRZE
  • Czarna tapicerka Alcantara, z kontrastowym czerwonym lub żółtym ściegiem obejmującym siedzenia, panele drzwiowe i otwory wentylacyjne 
  • Sportowe fotele z włókna węglowego
  • Czarna skórzana obszyta kierownica
  • Czarne skórzane obszycie progów
  • Odsłonięta konstrukcja dźwigni zmiany biegów
  • Polerowana aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów i skórzany mieszek hamulca ręcznego
  • Przycisk uruchamiania silnika

Specyfikacje

Wydajność
PERFORMANCE Manual
Maksymalna moc  243 KM przy 7200 obr / min (246 PS) (181 kW)
Maksymalny moment obrotowy  184 lbft przy 3500 - 5500 obr / min (250 Nm)
0-60 mph  3,9 sekundy
0-100 km/h  4,3 sekundy
Maksymalna prędkość  248 km / h
Masa własna  917 kg
Masa sucha  884 kg
Najlżejsza możliwa sucha masa  860 kg
EMISJA I ZUŻYCIE PALIWA mpg (1/100 km)
Miejski  28.0 (10.1)
Poza Miejscki  47.1 (6.0)
Łączony  37.7 (7.5)
Emisje CO2  175 g/km
SILNIK, UKŁAD NAPĘDOWY I PODWOZIE
Silnik 1,8 litra DOHC 4 cylindry, podwójne VVT-i, 16-zaworowy z kompresorem 

Napęd na środku, poprzeczny napęd na tylne koła 

6-biegowa manualna skrzynia biegów ze sportowymi przełożeniami 

Odsłonięty aluminiowy mechanizm zmiany biegów 

Standardowa elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDL)

Lekka, wytłaczana aluminiowa struktura podwozia 

Klatka bezpieczeństwa wykonana ze stali weglowo-manganowej  T45 

W pełni niezależne zawieszenie sportowe z podwójnym wahaczem z regulowanym przednim stabilizatorem poprzecznym 

Wysokosprawne amortyzatory Bilstein z przodu iz tyłu 

Sprężyny Eibach, przód i tył 

Dwu-tłoczkowe zaciski hamulcowe przednie AP Racing i jednotłoczkowe tylne zaciski Brembo

System ABS 

Wybierany przez kierowcę tryby ESP 

Standardowy system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)

Lekki akumulator litowo-jonowy 
SPECYFIKACJE NADWOZIA
SPECYFIKACJA NADWOZIA

Aerodynamicznie zoptymalizowane tylne skrzydło, przedni rozdzielacz, tylny dyfuzor i progi 

Matowy, lakierowany panel przedni, cokoły lustrzane, pokrywy lusterek

Ultra lekkie, czarne kute felgi ze stopów lekkich (16 "z przodu i 17" z tyłu)

Przednie opony Yokohama Advan A048 LTS 195/50 ZR16 

Opony tylne Yokohama Advan A048 LTS 225/45 ZR17 

Wspomagane serwo, przewiercone i wentylowane tarcze hamulcowe, 288 mm x 26 mm, z przodu iz tyłu 

Szyba podświetlana z poliwęglanu 

Czarny miękki top 
 
SPECYFIKACJA WNĘTRZA
SPECYFIKACJA WNĘTRZA

Czarna tapicerka Alcantara z kontrastowym czerwonym lub żółtym ściegiem obejmującym siedzenia, panele drzwiowe i otwory wentylacyjne 

Sportowe fotele z włókna węglowego 

Czarna skórzana regulowana kierownica 

Osłony progowe w czarnym skórzanym kolorze 

Konstrukcja z odsłoniętym drążkiem zmiany biegów 
x
Polerowana aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów i skórzany mieszek hamulca ręcznego 

Przycisk uruchamiania silnika 

Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera 

Zestaw do naprawy przebicia opony 
 
OPCJE
OPCJONALNE DODATKI

Wnętrze i wykończenia:

Skórzane wykończenie - Czarna skóra z kontrastowym czerwonym lub żółtym ściegiem (w tym fotele, panele drzwiowe i otwory wentylacyjne) 

Tartan Trim Pack - żółte lub czerwone wkładki w szkocką kratę z kontrastowym czerwonym lub żółtym ściegiem (w tym fotele i panele drzwiowe) 

Osłony progowe z czarnej Alcantary 

Opcjonalna kierownica w czarnej Alcantarze 

Zestaw kolorów wnętrza - zaczepy na siedzenia, konsola środkowa , osłona HVAC surround i podnośnik okna malowane w kolorze czerwonym, żółtym, srebrnym, pomarańczowym, czarnym lub białym 

Dywaniki podłogowe 

Obudowa i nadwozie:

Wersja z matowym, czarnym lakierem

Malowane na czerwono zaciski hamulcowe 

Ultra lekkie, srebrne kute felgi ze stopów lekkich (16 "z przodu i 17" z tyłu) 

Komfort i komunikacja:

Klimatyzacja

Radioodtwarzacz stereo z obsługą Bluetooth i dwa głośniki montowane z przodu 

Opcja izolacji akustycznej

Opcja kontroli prędkości

Standardowa opcja baterii

Lekkość i osiągi:

Carbon Aero Pack - Przedni splitter , tylne skrzydło i boczne deski z opcją włókna węglowego

Opcja z twardym dachem z włókna węglowego

Panel dostępu z włókna węglowego 

Osłona silnika z włókna węglowego

Osłony progowe z włókna węglowego 

Układ wydechowy wykonany z tytanu

Dwuczęściowe, wysokowydajne tarcze hamulcowe 

Usunięcie poduszki powietrznej pasażera i kierownica bez poduszki powietrznej

Belka poprzeczna do uprzęży i ​​czteropunktowa uprząż (tylko w połączeniu z usunięciem poduszki powietrznej) 

Gaśnica i odłącznik akumulatora

Przednie i tylne ucha holownicze 

Opcje malowania

Opcja podpisu farby

Opcja lakieru metalicznego

Opcje Lotus Exclusive 

Ekskluzywny lakier: alternatywne opcje kolorów metalicznych

Ekskluzywny lakier: alternatywne opcje kolorów perłowych

Ekskluzywny lakier: opcja niestandardowego wyboru koloru

Ekskluzywna skóra: alternatywna opcja kolorystyczna

Ekluzywne obszycie: Alternatywna opcja kolorystyczna
 

Galeria

Sprawdź trasę